Změna: Po lávce na Duklu už od června

26. duben 2024 12:11

Lávka, která v Pardubicích propojí vlakové nádraží se sídlištěm Dukla, bude zřejmě nakonec otevřená v původním termínu, tedy od začátku června. Jednání mezi Správou železnic a radnicí spěje k dohodě.

Ještě minulý týden přitom ředitel Správy železnic Jiří Svoboda pro Český rozhlas řekl, že se nepovedla dohoda s městem a lávka průchozí nebude. Jenže tento týden se obě strany sešly a podařilo se jim nalézt řešení.

Čtěte také

„Za mě je to opravdu smutná záležitost,“ řekl minulý týden ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Reagoval na to, že se nedaří s městem domluvit, kdo a za jakých podmínek bude lávku provozovat a udržovat. 

Původní dohoda byla, že státní firma postaví na své náklady lávku nad nástupišti a radnice ji převezme a bude platit její provoz.

A po posledním jednání s radnicí Svoboda řekl, že k dohodě nakonec pravděpodobně dojde: „Jedna záležitost je spolufinancování nákladů spojených se zprovozněním lávky, mám tím na mysli údržbu, druhá je příprava převedení lávky na město.“

A potvrdil to i náměstek primátora Jan Hrabal (ANO): „Aktuálně právník města a Správy železnic spolupracují na smluvním ujednání ohledně správy a údržby lávky tak, abychom ji v květnu mohli schválit. V případě nutnosti primátora požádám o svolání mimořádné rady města.“

Problémem byl parkovací dům

Jeden z důvodů, proč správci železnic nechtěli lávku zprůchodnit až na Duklu bylo, že radnici se nepodařilo ani začít stavbu parkovacího domu u vyústění lávky na Dukle. Problém byl v tom, že město původní plán muselo přehodnotit, z finančních důvodů nakonec vybrali výrazně levnější variatnu.

Náměstek Jan Hrabal (ANO) ale řekl, že dopravní podnik s přípravou finišuje: „Záměrem je ji postavit z lehké montované konstrukce. Toto řešení v sobě skrývá dvě zásadní výhody, je to nižší cena a modularita, tedy možné navýšení kapacit v případě potřeby.“

Vizualizace terminálu jih pardubického vlakového nádraží

Ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán dodal, že se teď pokusí vysoutěžit firmu, která původní projekt překreslí a pak parkovací dům postaví, ale připustil jisté problémy. „Má to samozřejmě několik háčků. Musíme počkat na rekonstrukci té komunikace, až tam vznikne infrastruktura. Už dva roky tam mělo být trafo, které připojí parkovací dům na elektrickou energii, to tam dodnes nestojí,“ říká Pelikán.

Ředitel Správy železnic Jiří Svoboda informaci o přípravách stavby parkovacího domu uvítal: „Máme velkou radost, že jsou tam i smělé plány, kde zaznívá zhruba rozsah 30 až 40 týdnů, což je pro mě velice rychlé. Otázkou samozřejmě je, jak se to všechno v čase zvládne.“

Průchod skrz stavbu

Další problém vnímali správci železnic v tom, že příjezdová ulice K Vápence je momentálně rozkopaná kvůli rozšíření pro vozy městské hromadné dopravy. I tady radnice slibuje rychlé řešení.

Čtěte také

„Rekonstrukce ulice K Vápence probíhá dle harmonogramu. Během celého jejího průběhu bude díky velmi pozitivnímu přístupu společnosti Chládek a Tintěra Pardubice zajištěn průchod skrze různé koridory tak, aby se lidé dostali z lávky směrem z a na Duklu. Lávka tedy bude moci být otevřena. Vzájemnou spolupráci jsme opravdu silně zintenzivnili,“ říká Hrabal.

Pokud se tedy nic nezmění, měla by být lávka pro cestující průchozí z Dukly až na nádraží od června.

Spustit audio

Související