Brzy přijde zima. Máte přezuto? A jak je na tom vaše baterie?

19. říjen 2018
Zimní pneumatika

Do 1. listopadu bychom si měli nechat vyměnit letní pneumatiky za zimní. Zimní pneumatika prokáže svou kvalitu, když je venku sedm stupňů nad nulou a méně. Zůstává měkčí než ta letní, a tudíž má kratší brzdnou dráhu. Proto je jízda bezpečnější.

„Celoroční pneumatiky lidé také poptávají, ten trh není zase tak široký, ale rozhodně je nedoporučuju lidem, kteří jezdí často a do vyšších oblastí. Vlastnosti celoročních pneumatik rozhodně nejsou tak dobré, jako u těch zimních,“ říká prodejce nových aut Škoda Jakub Ježek.

Kontrola baterie před zimou

U starších vozů hrozí, že přijde chladné ráno a už nenastartujeme. Proto je dobré nechat si v servisu změřit náplň baterie. Pokud je na hraně životnosti, je dobré zakoupit baterii novou. Jinak se skutečně může stát, že náhle zůstaneme stát na místě.

Nezapomínejme ani na výměnu letní směsi v ostřikovačích za zimní. Do popředí zájmu majitelů vozů se dostává také péče o podvozek.  

„Tím, jak se se v zimě solí cesty, podvozek auta trpí. Jsou firmy, které nabízejí ochranu před zimou voskem. Přibývá také firem, které pečují nejen o podvozek, ale ošetří lak celého vozidla a připraví ho na zimu,“ říká Jakub Ježek.

Expirace autolékárniček už nás nemusí trápit

Od 1.října 2018 už nás nemusí tolik trápit doba životnosti autolékárniček. Nemusíme kupovat každý rok novou. „A nemusí tam být trojcípý šátek nebo rouška. Klidně si v autě nechte i ty staré lékárničky. Pokud se stane nějaká vážná nehoda, se základní autolékárničkou toho moc nepořídíte,“ radí odborník Jakub Ježek.

Čtěte takéNovinky na silnicích: záchranářská ulička, dvoubarevné majáky a obsah lékárniček

Už s sebou nemusíme vozit ani náhradní žárovky. Na trhu jsou totiž nové technologie a žárovky už si lidé neumějí sami vyměnit. Je tam špatný přístup nebo je výměna tak složitá, že to zvládnou opravdu jen odborníci. Do nového auta není radno zasahovat. Pryč je doba, kdy se auta opravovala na chodníku.

Reflexní vesta stačí jedna

V České republice stačí jedna reflexní vesta v jednom autě. Ale například v Německu musí být v autě tolik vest, kolik lidí v autě sedí. Vesta by měla být hned po ruce, nejlépe v přihrádce u spolujezdce. Výrobci už to mají vychytané. Dávají do nových aut dokonce držák na vesty pod sedačku řidiče.

Co je dobré mít v autě v zimě

Nezapomeňte na výstražný trojúhelník, u starších vozů jsou dobrým pomocníkem startovací kabely, smetáček na sníh, škrabka na led, zimní bunda a deka.

„Lidé se v poslední době poptávají po řezačce bezpečnostních pásů. Když se stane nehoda, řezačkou lze pás jednoduše odstranit,“ uzavírá Jakub Ježek.

Spustit audio

Související