Dvacet vážných nehod za pět let. Silnici z Chrudim do Slatiňan čekají úpravy

31. říjen 2016 13:28

Část obyvatel Chrudimi si stěžuje na vážné dopravní nehody na silnici I/37 v úseku mezi Chrudimí a Slatiňany. Za posledních pět let na úseku zemřeli tři lidé a stalo se 22 vážných havárií. Řidiče svádí krátká rovina k rychlé jízdě.

Místu by měla ulehčit druhá část chrudimského obchvatu, ale ten je zatím v nedohlednu. Ředitelství silnic a dálnic proto chce donutit řidiče ubrat plyn pomocí úprav na stávající silnici.

„Věčně tam jsou dopravní nehody a jsou tam smrťáky. Z okolních vesnic lidi jezdí třeba na kole, ale po té silnici se bojí, protože tam lidé jezdí až 200kilometrovou rychlostí,“ říká Věra Doležalová z Chrudimi, která má zahrádku kousek od nebezpečného úseku.

Bývalá zastupitelka Doležalová (ČSSD) je už v důchodovém věku, ale stále se snaží burcovat úřady, aby nějak zasáhly a silnici upravily. Sama totiž viděla před lety jednoho z motoristů umírat.

Chrudim se snížením rychlosti u policie neuspěla

Chrudimská radnice se už pokusila snížit maximální povolenou rychlost z 90 na 70 kilometrů v hodině, ale podle slov místostarosty Jaroslava Trávníčka z ČSSD neuspěla.

„Na policii jsme dali podnět, aby ta devadesátka byla snížena alespoň na sedmdesát, protože dvacet kilometrů je docela velký rozdíl při brzdných drahách. Police odpověděla, že bychom řidiče šikanovali. Myslím si, že je to úplný nesmysl, protože jestliže na 100 metrech pojedu místo devadesáti sedmdesát, tak co to je za šikanu?“

Čtěte také

Ředitelství silnic a dálnic proto připravuje celkovou přestavbu silnice a chce přidat několik bezpečnostních prvků. Na trase budou zpomalovací ostrůvky a rozdělením široké silnice vzniknou na několika místech odbočovací pruhy. Maximální povolená rychlost tam následně bude 70 kilometrů v hodně.

„V současné době máme zpracovanou studii, dělá se projekt na provedení úprav, a silnice se tak stala městskou komunikací se snížením rychlosti a se vším, co k tomu patří,“ říká ředitel pardubické pobočky ředitelství Bohumil Vebr.

Silnici chtěli její správci původně začít přestavovat letos, ale nesehnali potřebné peníze. Stavba tak už druhým rokem čeká, až se dostane na seznam priorit. Mezitím ale přibývají vážné dopravní nehody.

Čtěte také

Nejvíc jich je podle Věry Doležalové právě u sjezdu do zahrádkářské kolonie: „Těch 200 metrů je nejnebezpečnější. Až k odbočce Píšťovy, nebo k odbočce k tomu cukrovaru umírá nejvíc lidí. To znamená asi tlačit na ty nahoře, aby peníze na tu silnici byly a lidé tam neumírali.“

Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že bezpečnostní úpravy na rizikové silnici budou hotové do konce roku 2018.

autor: Tereza Hašková
Spustit audio