Jemná šedá a zlatá. Slatiňany lákají turisty pomocí nového loga

30. září 2021

Namísto tvrdých a agresivních barev, jemná šedivá a noblesní zlatá. To by měla být nová tvář Slatiňan na Chrudimsku. Město chce být víc vidět a neztratit se v záplavě informací, které se k lidem dostávají ze všech směrů.

Proto si nechaly Slatiňany vytvořit nové logo, aby byly snáz zapamatovatelné. Reportér Josef Kopecký natáčel s Martinem Kociánem, který na návrhu loga pracoval.

 Starokladrubák a pískovec

„Nám se nabízelo více možností, protože město Slatiňany má krásný zámek, má most po knížeti Auerspergovi, obklopují ho Železné hory a příroda.“ Tým Martina Kociána ale nakonec vybral to, co se se Slatiňany pojí už přes sedmdesát let. „Nejvíc nás zaujal symbol koně, starokladrubského vraníka, který je velkou dominantou města. Pochopili jsme, že lidé ve městě jsou hrdí na to, že ho ve městě mají.“

A druhé téma je ještě starší. Připomíná kdysi největší ložisko pískovce ve východních Čechách a dávno opuštěné škrovádské lomy. „Jako další symbol nás velice provázel pískovec, na kterém město prakticky vyrostlo. Pracovali jsme s těmito dvěma symboly, které jsme se pokusili spojit a vytvořit něco unikátního, hravého, něco, co nebude usedlé. Proto jsme nevytvářeli samotný symbol, ale symbol vraníka jsme vložili přímo do písmen t a i, které jsou v názvu města Slatiňany.“

Nové logo Slatiňan

Logo by se mělo objevit na oficiálních dokumentech, na sociálních sítích a všude tam, kde by mohlo pomoct vzbudit zájem turistů o město. „Pro nás bylo důležité vytvořit logo, které na sebe upozorní, které za pomoci města a výstupů města budou vidět. Na infocentru, turisti se dozví přes sociální sítě o Slatiňanech víc a třeba je to bude inspirovat k tomu sem zajet, protože z toho loga ucítí, že tohle město chce jít dopředu.“

Nová vizuální identita, včetně loga a komunikační strategie stály necelých 200 tisíc korun s DPH. Z velké části ale peníze na ně putovaly z evropských fondů.

Spustit audio

Související