Když má herec okno, nahodí mu. Hlas ze zákulisí často drží divadlo pohromadě

10. březen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Divadelní nápověda a herečka Lucie Hašková

Zatím se pořád zkouší do šuplíku. Herci chodí do práce s optimistickou vizí návratu před diváky. Na zkouškách nemůže chybět ani nápověda.

„Držím text a ve chvíli, kdy herec neví, tak takzvaně hodím. Při představeních se snažím napovídat takovým hlasitým šepotem. Když si herec přijde, tak mu šeptnu,“ říká nápověda Východočeského divadla Pardubice Lucie Hašková.

Nadšení pro divadlo

V divadle chtěla pracovat vždy. „Šla jsem na konkurz a bylo to. Sama taky hraju, a sice amatérsky v Divadle Exil a v dětském divadle Týbrďo divadlo!“

Nápověda a herec se musí na cestě k dobrému výsledku sžít: „Čím víc s konkrétními herci pracujete, tím jste k nim empatičtější. Sledujete jejich práci a potřeby na jevišti.“

Ideální představení je takové, kdy Lucie Hašková nemá žádnou práci. Občas si ale musí zařvat: „Musela jsem zakřičet tak, že to slyšeli i diváci, dokonce třeba na Kunětické hoře při představení Limonádový Joe. Většinou napovídáme z pravého anebo levého portálu, ale záleží na domluvě s herci, kde je strategicky nejvýhodnější místo.“

Diváci zatím v nedohlednu

Pardubické divadlo momentálně podle Haškové zkouší na dvě skupinky. „Jedna studuje na velké scéně inscenaci Jako břitva a na malé scéně jsme v menším počtu připravovali pokračování Normálního debila.“

Při zkouškách mají umělci výjimku, ostatní přítomní včetně nápovědy už ale musí mít zakrytý nos a ústa. Dodržují se hygienická opatření a osazenstvo pravidelně chodí na testy.

autor: Jakub Malý
Spustit audio

Související