Lidé z České Třebové se už brzy dočkají méně hlučné dopravy na silnici I/14

Dělníci pokládají asfalt na silnici Opava-Komárov - Raduň
Dělníci pokládají asfalt na silnici Opava-Komárov - Raduň

Na průtahu Českou Třebovou stavebníci v těchto dnech dokončují jednu z etap opravy chodníků. Na začátku června pak na místo nastoupí pracovníci firmy, kterou vybralo Ředitelství silnic a dálnic, a položí bezhlučný asfalt.

Ten by měl snížit hluk projíždějících aut, který už dlouhodobě trápí lidi, kteří kolem silnice I/14 bydlí.

Město nechává opravit chodníky na úseku dlouhém přes dva kilometry a za úpravy zaplatí okolo 28 milionů korun. „Stavební akce spočívá v tom, že provádíme výměnu obrubníků, výměnu veřejného osvětlení a na závěr se provádí i nový povrch všech chodníků. Sjednocujeme to a všude je položená zámková dlažba,“ vysvětluje vedoucí odboru rozvoje města a investic Městského úřadu Karel Švercl.

Plusy a mínusy bezhlučného asfaltu

Práce trvají už od loňského léta a zahrnují úsek od světelné křižovatky na Tyršově náměstí po čističku odpadních vod v místní části Lhotka. „Musíme finišovat, protože 4. června přichází Ředitelství silnic a dálnic se svým zhotovitelem a začíná provádět opravu živičního krytu na celém průtahu silnice I/14 městem,“ doplňuje Švercl.

Dodržování rychlosti v České Třebové budou hlídat další radary

Úsekový radar

Na neukázněné řidiče si v České Třebové brzy počíhají další radary. Radnice plánuje na tento rok zavést v pořadí druhé úsekové měření. To první je v obci Třebovice, která spadá pod město.

Silničáři budou na vozovku pokládat speciální vrstvu tzv. bezhlučného asfaltu, řekl to vedoucí oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. „Jako finální vrstva konstrukce vozovky bude položena vrstva ze směsi s přísadou pryžového granulátu se sníženou hladinou hluku z provozu. Tento materiál je oproti standardním asfaltovým směsím pružnější a tím i méně náchylný na vznik trhlin a výtluků. Na druhou stranu je ovšem náročnější a citlivější na pokládku.“

Pozor na komplikace

Stavebníci nejdřív udělají první etapu od světelné křižovatky po obchodní dům Tesco a potom budou pokračovat k čističce odpadních vod. Pracovat budou střídavě vždy v jednom z pruhů silnice a to podle Karla Švercla z Městského úřadu místy zkomplikuje dopravu. „Je potřeba si uvědomit, že se bude jezdit po polovině silnice a provoz bude řízen světelnou signalizací.“

Zatímco silničáři budou pokládat nový asfalt, radnice ještě nechá vyměnit veřejné osvětlení a vybudovat nový chodník na konci města směrem na Ústí nad Orlicí. Letošní práce na českotřebovském průtahu silnice I/14 by měly být hotové do konce září.