Na obchvatu Chrudimi zbývá vyvlastnit pozemky sedmi vlastníků

Obchvat Chrudimi je zatím hotový jen z poloviny
Obchvat Chrudimi je zatím hotový jen z poloviny

Stavba druhé části obchvatu Chrudimi a Slatiňan by mohla začít nejdříve koncem letošního roku. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má hotovou projektovou dokumentaci, posouzení EIA a vykupuje poslední pozemky.

V několika případech však bude muset přistoupit k jejich vyvlastnění, řekl ředitel pardubické správy ŘSD Bohumil Vebr.

Druhou půlku obchvatu Chrudimi chce ŘSD stavět ještě letos

Kolona aut v Chrudimi

Stavba druhé části chrudimského obchvatu by měla začít ještě letos. Takový je aspoň plán Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). První etapa je v provozu od prosince 2015. Dokončení obchvatu by umožnilo řidičům úplně se vyhnout Chrudimi a obci Slatiňany.

„Bohužel nám zbývá sedm vlastníků, kteří se brání výkupu, takže zahájíme vyvlastnění. Zákon dnes ale nebrání vydání stavebního povolení, pouze nesmíme na pozemky vstoupit. Chtěli bychom letos vypsat výběrové řízení na záchranný archeologický výzkum i na vlastní stavbu,“ uvedl Vebr.

Podle něj by bylo možná lepší zahájit stavbu až na jaře příštího roku. ŘSD potřebuje dvě celé stavební sezony, stavba by mohla být dokončena na konci roku 2020. Výběrová řízení se mohou vlivem odvolání značně zdržet.

První část obchvatu Chrudimi stavbaři dostavěli v roce 2015

Stavební náklady se podle projektové dokumentace odhadují na 386 milionů korun včetně DPH, při financování se počítá s evropskou dotací z Operačního programu doprava.

Půlobchvat Chrudimi

ŘSD uvedlo v prosinci 2015 do provozu první část obchvatu Chrudimi ve směru od Pardubic po křižovatku se silnicí I/17 na Vysoké Mýto. Odtud se tranzitní doprava vrací na městský okruh. Další část obchvatu v délce 4563 metrů bude pokračovat zhruba jižním směrem a vyústí za městem Slatiňany na silnici I/37. Budou na ní tři křižovatky, sedm mostů a protihluková opatření.