Na trať z Pardubic do Hradce Králové se od soboty vrací všechny vlaky

15. červenec 2022

Dopravní omezení způsobená modernizací trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové postupně mizí.

Od začátku července začaly jezdit motorové vlaky z Rosic nad Labem do Stéblové, úsek byl mimo provoz od konce března a náhradní dopravu zajišťovaly autobusy.

Nyní se na trať vrací i elektrické soupravy, řekl dnes novinářům Jan Mitlöhner, projektový manažer firmy Skanska, která na modernizaci trati pracuje.

„Od 1. července jezdí pouze motorová trakce bez zastavení v Rosicích, ale to se mění. Kompletně skončí náhradní autobusová doprava, budou jezdit veškeré, i elektrické, vlaky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Bude také možné využít nové nástupiště číslo dva,“ uvedl Mitlöhner.

Firma ještě pracuje na definitivním úrovňovém napojení nového podchodu u nástupiště číslo jedna na městský podchod pod silnicí. Správa železnic (SŽ) trať modernizuje, buduje také druhou kolej z Pardubic do Stéblové.

Rychlostí až 160 km/h

Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit 15. listopadu. Zatím je hotový v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty, budují se protihlukové stěny. V nové zastávce Stéblová - obec se budují nová nástupiště, stanice Stéblová je už dokončena.

Vlaky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině nejdřív roce 2024. Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se stavbaři soustředí na stavbu nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Po jeho dokončení, které je plánované na konec příštího roku, budou jezdit vlaky od Hradce na pardubické hlavní nádraží po dvou kolejích, další povede přímo na Chrudim.

Rekonstrukce trati z Pardubic do Stéblové byla zahájena loni začátkem května. Přestavba 7,5 kilometru dlouhého úseku má stát 2,6 miliardy korun, kvůli rostoucím cenám materiálu a komplikacím v mezinárodní dopravě ale Skanska jedná se SŽ o úpravě ceny. Navazující úsek mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem již dvě koleje má. Dvě koleje v poslední části úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové Správa železnic připravuje. Stavbu blokuje spolek Kaštanka, místní lidé nesouhlasí s plánovaným kácením stromů v kaštanové aleji a obávají se zvýšení hluku.

autor: Ondřej Wolf
Spustit audio

Související