Na trať z Pardubic do Hradce Králové se od soboty vrací všechny vlaky
Dopravní omezení způsobená modernizací trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové postupně mizí.
Od začátku července začaly jezdit motorové vlaky z Rosic nad Labem do Stéblové, úsek byl mimo provoz od konce března a náhradní dopravu zajišťovaly autobusy.
Nyní se na trať vrací i elektrické soupravy, řekl dnes novinářům Jan Mitlöhner, projektový manažer firmy Skanska, která na modernizaci trati pracuje.
„Od 1. července jezdí pouze motorová trakce bez zastavení v Rosicích, ale to se mění. Kompletně skončí náhradní autobusová doprava, budou jezdit veškeré, i elektrické, vlaky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Bude také možné využít nové nástupiště číslo dva,“ uvedl Mitlöhner.
Firma ještě pracuje na definitivním úrovňovém napojení nového podchodu u nástupiště číslo jedna na městský podchod pod silnicí. Správa železnic (SŽ) trať modernizuje, buduje také druhou kolej z Pardubic do Stéblové.
Rychlostí až 160 km/h
Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit 15. listopadu. Zatím je hotový v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty, budují se protihlukové stěny. V nové zastávce Stéblová - obec se budují nová nástupiště, stanice Stéblová je už dokončena.
Vlaky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině nejdřív roce 2024. Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se stavbaři soustředí na stavbu nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Po jeho dokončení, které je plánované na konec příštího roku, budou jezdit vlaky od Hradce na pardubické hlavní nádraží po dvou kolejích, další povede přímo na Chrudim.
Rekonstrukce trati z Pardubic do Stéblové byla zahájena loni začátkem května. Přestavba 7,5 kilometru dlouhého úseku má stát 2,6 miliardy korun, kvůli rostoucím cenám materiálu a komplikacím v mezinárodní dopravě ale Skanska jedná se SŽ o úpravě ceny. Navazující úsek mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem již dvě koleje má. Dvě koleje v poslední části úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové Správa železnic připravuje. Stavbu blokuje spolek Kaštanka, místní lidé nesouhlasí s plánovaným kácením stromů v kaštanové aleji a obávají se zvýšení hluku.
Související
-
Na trati z Pardubic do Hradce Králové začíná výluka, potrvá do léta
Kvůli modernizaci trati bude od 24. března úplně zastaven provoz vlaků na trati z Pardubic do Hradce Králové. Omezení skončí se začátkem letních prázdnin.
-
Dělníci zbourali dům u pardubického nádraží, za rok tam bude autobusový terminál
Do měsíce zmizí v Pardubicích u vlakového nádraží sutiny bytového domu, který ustoupil stavbě autobusového terminálu. Stavební firma má na dokončení prací rok.
-
Pardubické nádraží se mění k nepoznání. Přijde o kino a hotel, dostane ozdobnou atiku
Už víc než rok pardubické hlavní nádraží připomíná spíš staveniště. Opravy se nebudou týkat jen kolejí, ale také památkově chráněných budov včetně bývalého hotelu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?
-
Pastoral Brothers: Význam Velikonoc je o naději v beznaději. I když přijde to nejhorší, život pokračuje
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků
-
Kdo převezme KDU-ČSL? Ze strany zní hlavně volání po Grolichovi, tradicionalisté o jménech nemluví