Nejrizikovější silnice je v Pardubickém kraji, a to mezi Žamberkem a Jablonným nad Orlicí
V Pardubickém kraji je nejnebezpečnější silnice v celé České republice. Vyplývá to z mapy rizikovosti provozu za roky 2013 - 2015, kterou zveřejnila mezinárodní organizace EuroRAP.
Konkrétně se jedná o silnici číslo 11 v úseku mezi Žamberkem a Jablonným nad Orlicí. Ta je vyhodnocená jako nejrizikovější, co se týče počtu závažných dopravních nehod, tedy nehod s těžkým zraněním nebo dokonce i smrtelným úrazem.
Společně s tímto úsekem se mezi ty nejnebezpečnější silnice v celé republice zařadily ještě úseky silnice I/16 u Mladé Boleslavi a I/17 u Čáslavi.
Relativní nehodovost
Neznamená to, že by tam byl nejvyšší počet nehod v regionu. Samozřejmě jsou v kraji jiné silnice, kde je počet nehod vyšší, ale zároveň je tam také mnohonásobně větší objem dopravy.
Jak se relativní nehodovost počítá, přibližuje Roman Turza z Ústředního automotoklubu ČR: „To není absolutní počet nehod v tom úseku, ale vždy je ten počet nehod vztažený také k intenzitám dopravy, abych byl úplně přesný, k dopravním výkonům, které se na tom úseku realizují.“
Když se to takto zprůměruje, tak ten úsek mezi Žamberkem a Jablonným nad Orlicí je nejnebezpečnější. Konkrétně za tři roky, kdy se statistika počítala, byly to roky 2013 - 2015, se tam stalo 20 nehod s vážnými následky z toho dvě s usmrcení.
Po této silnici přitom projede denně „jenom“ čtyři a půl tisíce aut. Takže z toho se relativní nehodovost vypočítává a samozřejmě, že jakákoliv vážná nehoda může se statistikou výrazně zahýbat a změnit ji.
I další silnice v regionu jsou rizikové
Dalším velmi rizikovým je úsek silnice I/43 ze Svitav na Lanškroun a dál až na hranice kraje. Na stupnici 1 - 4, kdy čtyřka je nejnebezpečnější, je číslem 3 hodnocená silnice I/14, která vede od Vamberka přes Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou až ke Svitavám, pak také silnice číslo 17 z Chrudimi směrem na Čáslav.
Podle relativní nehodovosti vlastně nejlépe z celorepublikové statistiky na tom jsou možná trochu překvapivě dálnice. Vzhledem k objemu dopravy těch nehod není tolik, kolik by prý mohlo být.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Landovský: Ukrajina systémy obrany potřebuje. Rusko bombarduje z 90 procent civilní a infrastrukturní cíle
-
Novinářka: Výjimka z migračního paktu pro Česko? Jde o pravidlo, Ukrajince si můžeme odečíst z nákladů
-
Symbolika je na Blízkém východě nejdůležitější, Izrael ani Írán nechtějí konflikt vyostřovat, míní expert
-
‚Naše cesty se rozdělují.‘ Andrej Babiš a Monika Babišová se po 30 letech soužití rozcházejí