Od jedné zavinovačky se prošila k vlastní firmě. Podnikavá žena nesnáší zahálku

7. květen 2021

Nechce o sobě mluvit jako o švadlence. Ta totiž podle ní musí mít nějakou zkušenost a odbornost. Lucie Ježková Jánošíková z Proseče na Chrudimsku už šití přenechala svým děvčatům a firmu řídí. Původně ho přitom měla jako koníček.

„Když jsem byla poprvé těhotná, tak mě vůbec nenapadlo, že by se tímto dalo živit. Až při druhém těhotenství jsem zjistila, že vůbec nějaké takové výrobky existují. Jsem člověk, který nerad nic nedělá, vyhledává neustále aktivitu. Rozhodla jsem se, že bych si chtěla výbavičku sama ušít. Tehdy jsem přemluvila svého přítele, aby mi koupil šicí stroj,“ popisuje samotné začátky.

Tvoření je nejvíc

Lucie před založením dílny odešla z bankovnictví. „Finance mě provázejí skoro celou pracovní kariéru, ale našla jsem se v tvorbě. Podle mě má vyšší přidanou hodnotu, když vidíte, že vám něco hezkého vzniká pod rukama. Pocházím z podnikatelské rodiny. Beru podnikání jako samozřejmost a je to pro mě životní styl.“

Čtěte také

Ke svým podřízeným musí mít stoprocentní důvěru. „Holky vědí, že jsem velice náročná. Chodím si věci namátkově kontrolovat. Šijeme zakázkovou výrobu a existuje velké riziko, že se můžeme splést třeba v kombinaci.“

Dokud pracovala doma, nešla činnost oddělit od domácnosti. „Když jsem přebalovala syna a v plínce jsem našla duté vlákno, tak jsem řekla a dost, tohle musí jít z domu.“

Úspěch na sítích

Desetitisíce fanoušků si firma dokázala získat na sociálních sítích. „Pochopila jsem, že sociální sítě přímo jsou o vytváření komunity. Natáčíme videa ze zákulisí, protože naše cílová skupina zákazníků má ráda takovou reality show. Zajímavá je lidská tvář té značky. Ukazujeme jednotlivé švadlenky a lidé získávají jistotu, že nejde o žádný přeprodej,“ myslí si Lucie Ježková Jánošíková.

autor: Jakub Malý
Spustit audio

Související