Oprava pardubického nádraží začne o půl roku později, ladí krok s autobusovým terminálem

26. listopad 2019 09:15

Oprava pardubického vlakového nádraží měla začít v lednu 2020, termín se ale o půl roku odsunul. Správa železniční dopravní cesty počítá s náklady přes dvě miliardy korun. Rekonstrukce čeká nejen samotné koleje, tak ale i podchody, nástupiště i staniční budovu.

Oprava bude opravdu důkladná, bude se týkat fasád, omítek, interiérů, informačního systému, ale také podchodů, nástupišť, kolejí nebo trolejí. Naposledy bylo nádraží rozsáhleji opravované při stavbě koridoru, ale to už je téměř 20 let.

Jezdící schody a nové nástupiště

Na pardubickém nádraží například dodnes chybí eskalátory a pokud například starší člověk potřebuje s těžším zavazadlem na nástupiště, musí doufat v pomoc ostatních lidí, nebo využít výtah, který ale není z podchodů přístupný. Takže jezdící schody budou jednou z novinek.

Čtěte také

Další změna bude možná ještě výraznější. Směrem od staniční budovy na Duklu totiž přibyde páté nástupiště. Zároveň se lidé bydlící v jižní části Pardubic dočkají lávky, o které se mluví už několik desítek let a která nádraží spojí právě se sídlištěm Dukla.

Opravy by se měly týkat i bývalého hotelu. Správa železniční dopravní cesty bude dům využívat pro vlastní potřeby a částečná oprava už je hotová. Zvenku to vidět ale není, ale dvě patra si už správa železnic uzpůsobila. Následovat by nicméně měly i opravy fasády bývalého hotelu, oken i střechy.

Otázkou ale třeba zůstává, jestli se opravy budou týkat i bývalého kina Sirius v podzemí nádraží a jak případně budou tyto prostory využívané.

Podle aktuálního vyjádření Správy železnic se termín začátku posunul zhruba na polovinu příštího roku. Koordinuje totiž postup s pardubickým magistrátem, který plánuje autobusový terminál B a nově i terminál u ulice K Vápence na Dukle.

autor: Josef Ženatý
Spustit audio

Související