Pardubice odstavily trolejbusy typu 21Tr, který havaroval v Brně

Jeden z pardubických trolejbusů Tr21 nad montážní jámou dopravního podniku
Jeden z pardubických trolejbusů Tr21 nad montážní jámou dopravního podniku

Pardubický dopravní podnik stahuje z provozu trolejbusy Škoda 21Tr, tedy stejného typu, který se 1. dubna v Brně srazil s tramvají. Podle policie byla s největší pravděpodobností příčinou nehody technická závada na trolejbusu. Pardubický dopravní podnik jich má v provozu už jen několik.

Dopravní podnik v Pardubicích má 15 trolejbusů Škoda 21Tr. Polovinu z nich už ale stáhl z provozu loni na podzim a v současné době jich do provozu zasahuje jen několik. „My jsme provedli preventivní prohlídky přední náprav u všech vozidel, která provozujeme,“ říká ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Čtěte takéPříčinou srážky tramvaje a trolejbusu byla zřejmě technická závada, domnívají se policisté

Do provozu se teoreticky může dostat pět vozů a všechny jsou podle ředitele v pořádku. Dalších několik vozů je na takzvaných zálohách a do provozu se dostanou jen sporadicky.

Provoz trolejbusů omezený nebude

Současná situace podle ředitele Tomáše Pelikána nasazení trolejbusů do pravidelného provozu nijak neomezí: „Vzhledem k tomu, že se jedná o malý počet vozidel a navíc čtyři z nich máme na zálohách, tak s tím zásadní problém nemáme. Jsou ale samozřejmě podniky, kde jich mají víc a tam to už nějakou komplikaci způsobit může.“ Trolejbusy dopravní podnik kontroluje pravidelně. „Je to dané předpisem od výrobce, ale obvykle se to pohybuje mezi třemi a pěti tisíci kilometry,“ uzavírá Pelikán.

V podnicích, které využívají stejný typ trolejbusů, chystá podle ČT Drážní úřad prověrky údržby vozů. „V rámci státních dozorů se u dopravních podniků zaměříme na kontrolu a dodržování údržbového řádu, a to včetně uvedených záznamů,“ sdělil televizi ředitel úřadu Jiří Kolář. Českému rozhlasu informaci potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Novák.

Při srážce trolejbusu a tramvaje v Křenové ulici v Brně se minulý týden zranilo 40 lidí, z toho 13 těžce a středně těžce. Podle videozáznamu z jednoho auta na místě nehody, který se objevil na internetu, trolejbus v křižovatce znenadání vybočil doleva. Poté se čelně střetl s protijedoucí tramvají. Policie nehodu prověřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti, nejpravděpodobnější příčinou je podle policistů technická závada na trolejbusu.

Trolejbusy 21Tr byly posledním typem, které vyráběla Škoda ještě v Ostrově nad Ohří. Pardubický dopravní podnik jich má celkem 15. Vyrobené byly  mezi roky 1999 a 2003. Brno na přelomu minulého a tohoto století odebralo od výrobce 43 těchto vozů a od roku 2011 také nakupovalo ojeté trolejbusy Škoda 21Tr z jiných měst, třeba z Jihlavy, Hradce Králové a Českých Budějovic.

Spustit audio
autor: Josef Ženatý|zdroje: Český rozhlas, ČTK

Související