Pardubice odstavily trolejbusy typu 21Tr, který havaroval v Brně
Pardubický dopravní podnik stahuje z provozu trolejbusy Škoda 21Tr, tedy stejného typu, který se 1. dubna v Brně srazil s tramvají. Podle policie byla s největší pravděpodobností příčinou nehody technická závada na trolejbusu. Pardubický dopravní podnik jich má v provozu už jen několik.
Dopravní podnik v Pardubicích má 15 trolejbusů Škoda 21Tr. Polovinu z nich už ale stáhl z provozu loni na podzim a v současné době jich do provozu zasahuje jen několik. „My jsme provedli preventivní prohlídky přední náprav u všech vozidel, která provozujeme,“ říká ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.
Čtěte takéPříčinou srážky tramvaje a trolejbusu byla zřejmě technická závada, domnívají se policisté
Do provozu se teoreticky může dostat pět vozů a všechny jsou podle ředitele v pořádku. Dalších několik vozů je na takzvaných zálohách a do provozu se dostanou jen sporadicky.
Provoz trolejbusů omezený nebude
Současná situace podle ředitele Tomáše Pelikána nasazení trolejbusů do pravidelného provozu nijak neomezí: „Vzhledem k tomu, že se jedná o malý počet vozidel a navíc čtyři z nich máme na zálohách, tak s tím zásadní problém nemáme. Jsou ale samozřejmě podniky, kde jich mají víc a tam to už nějakou komplikaci způsobit může.“ Trolejbusy dopravní podnik kontroluje pravidelně. „Je to dané předpisem od výrobce, ale obvykle se to pohybuje mezi třemi a pěti tisíci kilometry,“ uzavírá Pelikán.
V podnicích, které využívají stejný typ trolejbusů, chystá podle ČT Drážní úřad prověrky údržby vozů. „V rámci státních dozorů se u dopravních podniků zaměříme na kontrolu a dodržování údržbového řádu, a to včetně uvedených záznamů,“ sdělil televizi ředitel úřadu Jiří Kolář. Českému rozhlasu informaci potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Novák.
Při srážce trolejbusu a tramvaje v Křenové ulici v Brně se minulý týden zranilo 40 lidí, z toho 13 těžce a středně těžce. Podle videozáznamu z jednoho auta na místě nehody, který se objevil na internetu, trolejbus v křižovatce znenadání vybočil doleva. Poté se čelně střetl s protijedoucí tramvají. Policie nehodu prověřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti, nejpravděpodobnější příčinou je podle policistů technická závada na trolejbusu.
Trolejbusy 21Tr byly posledním typem, které vyráběla Škoda ještě v Ostrově nad Ohří. Pardubický dopravní podnik jich má celkem 15. Vyrobené byly mezi roky 1999 a 2003. Brno na přelomu minulého a tohoto století odebralo od výrobce 43 těchto vozů a od roku 2011 také nakupovalo ojeté trolejbusy Škoda 21Tr z jiných měst, třeba z Jihlavy, Hradce Králové a Českých Budějovic.
Související
-
Z pardubických ulic zmizí Škoda 14Tr, kdysi nejčastější trolejbusy sloužily skoro 40 let
Najezdily miliony kilometrů, svezly miliony lidí, pardubické ulice brázdily od roku 1983. Dopravní podnik má trolejbusů Škoda 14Tr už jen pár a i ty brzy dojezdí.
-
VIDEO: Hasiči zveřejnili záběry ze zásahu v Brně. Po srážce trolejbusu s tramvají vyprošťovali sedm lidí
Na záběrech z hasičského auta je vidět jízda hasičů po Křenové ulici k nehodě v křižovatce. Na místo vyjelo sedm zásahových vozů hasičů ze tří stanic, následovaly další prostředky.
-
V Brně se srazil trolejbus s tramvají. Zraněných je celkem 40, škoda se odhaduje na dva miliony
Podle mluvčího Martina Drápala příčiny nehody šetří i drážní inspekce. Při čelním střetu došlo dle jeho slov minimálně k milionové škodě na každém z vozidel.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Opilá policistka, která zaklekla před nočním klubem mladou dívku, vyvázla bez trestu. Čeká se na inspekci
-
Pokud někdo nakoupí pět zbraní najednou, je potřeba na to upozornit, vysvětluje Rakušan
-
Možnost volby jako lék na nedostatek mužů. Ukrajina spustila náborovou kampaň do armády
-
Biřmovaný komunista Fico dráždí křesťanské demokraty. Láká je i na boj proti ‚superpotratům‘