Páteční Noční linka: Z autoškoly za volant
Dlouholetá připravovaná změna týkající se řidičského průkazu na zkoušku se opět posunula. Vejít v platnost měla podle posledních odhadů loni, jenže problémy s pandemií to opět zdržely.
Důležitá by v takovém případě byla doba dvou let od získání řidičského oprávnění. Řidiči by o něj mohli přijít např. už v případě dosažení šesti trestných bodů namísto běžných dvanácti. V sousedním Rakousku přitom tzv. řidičák na zkoušku funguje už skoro třicet let. Poslední změnou v českých autoškolách je povinnost respirátorů při závěrečných zkouškách, která platí od února. Průměrný věk komisařů je totiž 56 let, patří tak do rizikové skupiny.
Otázky:
Co by měla studentům předat autoškola a jaké zkušenosti přinesou až odježděné kilometry?
Jaký máte názor na řidičský průkazu na zkoušku?
Měli by žáci autoškol po třech neúspěšných zkouškách jízdy opakovat celý výcvik?
Je plánovaná změna omezení denního počtu výcvikových hodin důležitá?
Proč?
Co jste museli splnit vy, když jste navštěvovali autoškolu?
Vzpomínáte si na závěrečné testy a jízdy?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.
Jan Pokorný, ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu a moderátor


Tata a jeho syn
Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.