Provoz na koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí by měl být přes zimu plynulejší, pojedou obě koleje
Cestování vlakem po hlavním železničním koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí by mělo být v následujících měsících plynulejší. Zrovna tento úsek patří v posledních dvou letech k velmi problémovým. Často se tam stávají mimořádnosti, kvůli kterým se provoz na páteřní české trati často úplně zataví.
Na zimu jsou ale přerušené stavební práce a v úseku jsou průjezdné dvě koleje. To znamená, že se jednotlivé soupravy nemusí navzájem pouštět na jedné koleji, což zajistí větší plynulost a zamezí, aby vlaky nabíraly nějaká větší zpoždění, a zároveň to omezí riziko vzniku nehody.
Ty se na tomto úseky stávaly za poslední rok opakovaně, skoro až pravidelně. Tyto mimořádnosti pak často znamenaly dočasné úplné zastavení provozu na koridoru. Stavební práce a s tím plánovaná omezení dopravy budou pokračovat znovu na jaře.
Hotovo bude příští rok
Tento úsek železničního koridoru se opravuje už skoro dva roky. Hotovo by mělo být nejpozději v červnu 2023. Správa železnic nechává celý tento úsek modernizovat. To znamená od kolejí, přes trolejové vedení, zabezpečovací zařízení, mosty až třeba po stanici v Brandýse nad Orlicí, kde bude nové nádraží. Na části úseku navíc nebudou jen dvě koleje, ale hned tři, což ještě více navýší kapacitu tratě.
Když se před víc než 20 lety hlavní trať předělávala na koridor, tak se tento úsek vynechal záměrně. Jízda údolím Orlice je sice na pohled krásná, ale pro železniční dopravu nevyhovující. Stát dlouho uvažoval, jak tuto trať přestavět, opravit, nebo zkrátka co udělat, aby byly koleje přímější a provoz rychlejší.
Jenže během toho rozhodování a plánování se stav kolejí mezi Brandýsem a Ústím výrazně zhoršil a technicky byly už ve velmi špatném stavu. Proto teď Správa železnic úsek modernizuje. V budoucnu by měl být mezi Chocní a Ústím nad Orlicí několikakilometrový tunel, který dopravu z Brandýsa odkloní, jenže jeho stavba je ještě v nedohlednu a současná trať musí nápor dopravy ještě několik let vydržet.
Související
-
Železničáři zahájili opravu trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí
Oprava trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí může začít. Úpravy asi desetikilometrového úseku.
-
Konec stržených trolejí? Správa železnic upravila problémový úsek koridoru u Bezpráví
Správa železnic chce předcházet mimořádnostem na koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí. V současné době modernizovaný úsek patří k velmi problémovým místům.
-
Deset let uzavřená budova. Nádraží v Brandýse má zase ožít
Současné nádraží v Brandýse nad Orlicí bude za pár let minulostí. Správa Železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž plánuje stanici kompletně zmodernizovat.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ANO nebude jednat o důchodech s koalicí a prezidentem. Zrušilo účast na setkání
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce
-
Na pupečníku tkaničku, ve tváři tiky z alkoholového syndromu. Dnes je Dominika sebevědomá tanečnice
-
Závan mečiarismu. Změní syn bývalého šéfa policie slovenskou tajnou službu na nástroj pomsty?