Reklamace v době covidové? Hlavní je na nic nečekat a jednat s prodejcem

20. leden 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Reklamace (ilustrační foto)

V době epidemie nemoci covid-19 nelze koupit celou řadu věcí jinak, než na internetu. Ale jak je to s kontrolou takového výrobku a s možností případného vrácení? Také o tom mluvil spotřebitelský odborník Josef Černý.

Výrobek koupený v e-shopu vám přepravní společnosti obvykle doručí až k domu. Kurýr ale nemá povinnost čekat, až si zboží překontrolujete. I když existuje výjimka. „Pouze v případě, že je zásilka vně poškozená. Například prošlápnutá nebo prokopnutá krabice. Buď s vámi rovnou sepíše protokol o poškození zásilky, vy ji nepřevezmete a on ji odveze zpět. Nebo počká, vy si to rozbalíte a uvidíte, jestli je poškozený jen obal a výrobek v pořádku,“ říká Josef Černý.

Nečekat, jednat

Když bude obal v pořádku a až doma zjistíte, že výrobek nefunguje, nebo je poškozený, pak je potřeba oslovit prodejce v co nejkratší době. „Nejprve bych se na přesném postupu snažil dohodnout telefonicky, nebo e-mailem přímo s prodejcem. Až poté výrobek odeslat zpět,“ radí Josef Černý.

Navíc u zboží zakoupeného přes internet můžete zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu. „První den je následující po dni, kdy jsme výrobek dostali. Odpočítáte čtrnáct dní včetně víkendů a svátků. Nejpozději 14 den musíte výrobek odeslat,“ říká Josef Černý a dodává: „Nebo aspoň poslat odstoupení od smlouvy a na odeslání výrobku pak mám ještě dalších 14 dní. Ale to nedoporučuji a nemá to ani smysl takový výrobek dál používat a nechávat si ho doma.“

Co dělat, když potřebujete reklamovat výrobek zakoupený v kamenném obchodě, který je v době pandemie zavřený, nebo dokonce ukončil provoz? S některými případy zákoník vůbec nepočítá a je potřeba dohodnout se s prodejcem. Poslechněte si záznam poradny, kde Josef Černý vysvětlí, jak postupovat i v těchto případech.

Spustit audio

Související