Stavba dálnice na Jaroměř by se mohla rozběhnout už v příštím roce!

26. leden 2015

Za dva roky by měla být po 39 letech dovedená dálnice D11 do Hradce Králové a souběžně by mohla začít i stavba na Jaroměř. Tam už Ředitelství silnic a dálnic vykoupilo přes 90 procent pozemků a získalo několik stavebních povolení.

Jak pokračuje stavba a příprava budování dalších úseků - o to se zajímal reportér Jiří Fremuth.

Zbývající tři kilometry před Hradcem Králové se od loňského léta staví a poté, co stát získal i poslední pozemek v cestě dálnice, měly by první řidiči dojet do krajského města v létě 2017.

"Dořešení posledního pozemku nutného pro výstavbu dálnice lze předkoládat na přelomu ledna a února letošního roku. Následně bude zažádáno o vydání posledního chybějícího stavebního povolení", potvrzuje mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Pokračují také výkupy pozemků pro pokračování dálnice směrem na Jaroměř. Tam je stavba rozdělená na dva úseky.

"Stavba z Hradce Králové na Smiřice má platné územní rozhodnutí a probíhá tu výkup pozemků. A 95 procent ploch už je vykoupeno. Je hotová dokumentace pro získání stavebního povolení, jsou podány žádosti a jsou získaná dokonce i dílčí stavební povolení", připojuje Jan Rýdl.

Přehled úseků dálnice D11 :

Logo

Obdobná je situace v úseku Smiřice Jaroměř. Brzké zahájení stavby slíbil i ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok, říká po osobní schůzce na ministerstvu sociálnědemokratický hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc: "Je opravdu reálné aby v roce 2016 byl vysoutěžen dodavatel stavby a pokud budou peníze aby se začalo stavět na této části dálnice".

Problém by neměly být ani peníze na stavbu, potvrzuje za Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl: "D11 a R11 jsou důležitými součástmi transevropské dopravní sítě. Financování je zajištěno ve střednědobém finančním plánu Státního fondu dopravní infrastruktury".

Úsek do Jaroměře má stát podle projektu 12 miliard korun - dovedení dálnice až na polskou hranici pak celkem 40 miliard.


Zvětšit mapu
Spustit audio