V Perle nezaparkujete. Demolice textilky zkomplikuje v Ústí nad Orlicí parkování
Příští týden začne v Ústí nad Orlicí demolice areálu bývalé textilky Perla. Pro radnici se tak po dlouhých letech otevírá možnost, využít rozsáhlý prostor v centru města. Pro řidiče ale bude bourání Perly znamenat při parkování velké komplikace.
Řidiči se v centru Ústí musí připravit na ještě větší problémy s parkováním. Už teď má Ústí nad Orlicí v centru města velký nedostatek odstavných ploch a parkovacích stání, a bourání Perly tuto situaci ještě zhorší. Řidiči totiž nebudou moct využívat prostory v jejím areálu, které posledních několik let sloužily jako bezplatné parkoviště nedaleko centra města.
Vedení města o problémech s parkováním ví. Zruší proto povinnost na některých plochách platit parkovné, říká starosta Petr Hájek ze sdružení Oušťáci: „My jako město jako náhražku otevíráme dosud placená místa před OSSZ a v ulici Na Štěpnici jako bezplatná, tzn. vypínáme zde parkovací automaty.“
Městská policie se na žádné větší akce nechystá. Má totiž připravený plán, kam případné bloudící řidiče nasměrovat. Potvrdil to velitel strážníků Martin Faltus: „To bychom řešili na parkovištích v dosahu centra města. Třeba u Avionu, u budovy VÚB, parkoviště na sídlišti Štěpnice, Podměstí atd.“
Všechna tato opatření jsou dočasná. Město chce co nejdřív opět otevřít bezplatné parkoviště v Perle. Až budou budovy po textilce srovnané se zemí, tak jedna z prvních věcí, která by na uvolněných parcelách měla fungovat, je právě záchytné parkoviště. Dokonce by mělo mít i větší kapacitu než to současné. Navíc už nebude nutné kličkovat mezi starými továrními halami a garážemi.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Nesvítilo se tam.‘ Policie chytila zloděje, který se vloupal do domu masového střelce z fakulty
-
World Press Photo vyhrál snímek z válečné Gazy. Žena na něm drží mrtvou neteř v náručí
-
Automatizované metro bez řidičů. Dopravní podnik vypsal tendr za asi 86 miliard na vlaky pro linky C a D
-
Na ekonomický růst nemáme natrénováno. Zatímco ostatní země investovaly, my to projedli, říká ekonom