V Ústí nad Orlicí bude jezdit městská hromadná doprava, ale až od podzimu

Ústí nad Orlicí bude mít od letošního podzimu městskou hromadnou dopravu. Obsluhovat by měla i místní části Kerhartice a Hylváty. Ústecká radnice plánuje nejprve roční zkušební provoz, až pak se rozhodne, jestli vlastní hromadnou dopravu zachová.

Ústecká městská hromadná doprava by měla mít jednu linku, která by měla být okružní a objet několikrát celé město včetně vlakového nádraží a místních částí Kerhartice a Hylváty. Přesný jízdní řád zatím město jasně stanovený nemá, všechno je teprve ve fázi příprav. Nicméně radnice má plán takový, že autobus mohl ten svůj okruh zvládnout i třikrát za hodinu.

Autobusy jsou teď moc velké

Hlavním důvodem pro zřízení MHD je asi to, že v současné době nemůže město příliš ovlivňovat jízdní řád současných linek. Městskou dopravu totiž v Ústí nad Orlicí suplují dálkové autobusy, které sice zajíždějí i do centra města, ale jejich zřizovatelem je Pardubický kraj a ne tamní radnice. Tudíž město nemá moc možností přizpůsobit jízdní řád, tak jak by potřebovalo.

Dalším důvodem je, že meziměstské autobusy jsou velké. Vejde se do nich přes čtyřicet lidí a kapacita je větší než poptávka. Navíc tím že jsou dlouhé, tak v některých bočních ulicích mívají problém s průjezdem. Takže radnice plánuje pořídit menší městský autobus, který nebude mít sice takovou kapacitu pro cestující, ale bude lépe zvládat průjezdy městem.

Čtěte také

Radnice má plán, že roční částka za provoz MHD bude zhruba jeden a půl milionu korun. V praxi to nejspíš bude vypadat tak, že radnice vypíše výběrové řízení na dopravce a vítězi pak svěří roční zkušební provozování.

Po roce radnice vyhodnotí, jestli má hromadná doprava v Ústí nad Orlicí smysl, jestli ji lidé využívají a jestli se tedy vyplatí městské peníze do toho investovat. Pak buď prodlouží smlouvu se stávajícím dopravcem, nebo zvažuje zřízení vlastní autobusové dopravy.