Václav Souček: Reklama a zákazy

Naši vinohradníci a vinaři jsou - už poněkolikáté - znovu ve střehu. Ministerstvo zdravotnictví vykročilo do boje proti alkoholismu s návrhem tvrdé varianty zákazu reklamy na alkohol, do níž zahrnulo i propagaci vína.

Zdůvodnění je mnohoslovné - odvolává se na negativní působení na děti a mládež - a mírně scestné, neboť sráží dlouholeté a úspěšné pěstitele, šlechtitele a producenty zpátky do stoupy pustého konzumu lihovin.

Čtěte také

Opakovaně dlužno podotknout, že kdyby všechny naše komodity vykročily za třicet let od sametu vzhůru k úspěchům tak jako vinaři, hleděla by konkurence na ČR s neskrývanou závistí.

Zajímavé, že podobná rákoska přísné regulace není uvažována například v oblasti bydlení, nebo dvojí kvality potravin, na to jsme zřejmě krátcí.

Zato o mravopočestnost konzumace alkoholu se pereme papírovými kordy zákazů hlava nehlava.

Pro dnešek doplňující otázka: umíte si představit, že by se podobný nápad zrodil v zemi, která dala světu literární „Zvonokosy“ Maurice Chevaliera?

autoři: Václav Souček , baj
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.