Ve špičkách kolony aut. Jinak by ale chodci ve Vysokém Mýtě nepřešli, tvrdí starosta

26. červenec 2022

I tomuhle městu vytrhne D35 trn z paty. Až tedy bude hotová někam k Litomyšli. Do té doby čeká Vysoké Mýto boj s rozbujelou dopravou

„Ležíme na frekventované silnici I/35. V souvislosti s výstavbou dálnice, která se od západu pomalu blíží, stoupá intenzita dopravy. Město je průtahem rozdělené napůl, čímž trpí. Ideální stav? Dálnice hotová až za Litomyšl, silnice vedoucí přes město přeřazená do kategorie druhé třídy a z hlediska architektury veřejného prostoru by se na ní díky šířce daly vymýšlet různé věci,“ soudí starosta Mýta František Jiraský.

Semafory s kruhákem jako brzdy

Před pár lety instalovalo město ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic na několik křižovatek semafory. „Občané tak už dokážou překonat silnici z jedné části do druhé poměrně bezpečně. Ještě před delší dobou se stavěl kruhový objezd při výjezdu na Litomyšl, který taky situaci částečně řeší. Opatření samozřejmě zhoršila průjezdnost městem. Tranzitní doprava ve špičkách stojí z obou stran, ale pro občany Mýta je to nezbytné.“

Starosta Vysokého Mýta František Jiraský

Vysoké Mýto taky od 90. let postupně opravuje území kasáren po odchodu okupačních sovětských vojsk. Co ještě zbývá dodělat? Jak finišují zpožděné práce na velké věži Pražské brány? A jezdí po covidových vlnách do města víc turistů? Poslechněte si celý rozhovor.

autor: Jakub Malý
Spustit audio

Související