Výstavba sítě singletrackových tratí na Orlickoústecku se odkládá

14. listopad 2016

V plánu bylo několik set kilometrů dlouhou cyklotrasou propojit zhruba 15 českých a Polských měst. Organizátorům projektu se ale nepodařilo získat peníze z Evropské unie a tak se začátek výstavby minimálně o rok odkládá.

Do celého projektu je zapojeno 11 společníků, tedy různých regionů, měst a obcí, většina je z Polska, z Česka jsou jen tři. Dohromady tito společníci zažádali o peníze z evropské unie ve výši 4,7 milionů eur, což je zhruba 140 milionů korun.

EU si ale vyžádala doplňující dokumenty, které prý Česká strana doložila, ale Polská ne, a tak byla tato žádost zamítnuta.

Celá akce tím ale nekončí, starostové jednotlivých dotčených měst na české straně se zhruba za týden sejdou a budou jednat, jak postupovat dál. Jednotlivá česká města mají o tuto síť cyklotras stále zájem.

Čtěte také

„Kdyby se podala nová žádost v roce 2017, tak si myslím, že fyzická realizace by mohla začít v roce 2018,“ odpovídá Veronika Peterková z firmy OHGS, která za region Orlicko-Třebovsko tento projekt vyřizuje a spravuje.

Jak má síť stezek vypadat?

Ve vybraných městech budou takzvané singletrackové trasy - tedy jakési cyklistické okruhy, které jsou ale v přírodě a jsou určené spíš pro náročnější a zkušenější jezdce.

Singltrek Podhůra

Na Orlicko-Třebovsku tak například má vzniknout víc než 35 kilometrů singletrackových tratí, v Chocni pak 17, atd. Mezi jednotlivými těmi okruhy by pak byly vyznačené cyklotrasy - ty už by se nestavěly, byly by jen značné po už existujících cestách a silnicích.

Plán byl takový, že během několika set kilometrů dlouhé cesty může člověk na kole přes singletrackové okruhy a trasy dojet z polského města Brado, příhraniční oblastí až do Česka a tady pak využít tratě například v České a Moravské Třebové, nebo Ústí nad Orlicí.

Čtěte také

autor: zen
Spustit audio