Zaseklý kamion dvakrát týdně. Most v Holetíně zvednou nejdřív za dva roky

Auta vyšší než 3,8 m pod mostem neprojedou. Řidiči to stejně zkouší, jak je na mostě patrné

Železniční most a pod ním zaseklý kamion. To je obrázek, který k Holetínu na Chrudimsku patří už několik let. Nepomohly ani značky, které tam vjezd vysokých souprav zakazují. Řešení by měla být stavba nového mostu. Jenže než bude stát, tak to ještě nějakou dobu potrvá.

Most vede pod železniční tratí a nevejde se pod něj nic, co měří víc než čtyři metry. Jenže přes Holetín zároveň vede trasa, kterou často využívají řidiči kamionů a právě ty pod mostem nebo před mostem několikrát za týden uvíznou. Velmi často to jsou řidiči ze zahraničí, kteří se vymlouvají na navigaci a na to, že si zákazových značek nevšimli. Problémy se tak opakují pořád dokola.

„Dvakrát až třikrát do týdne se vždycky nějaký kamion zarazí, buď částečně nabourá do konstrukce, nebo v každém případě to tam aspoň zablokuje,“ řekl nezávislý starosta Holetína Jan Břeň.

Kamion uvízlý pod železničním mostem v Holetíně na Chrudimsku.jpg

Železničáři sice počítali s tím, že v ideálním případě začne stavba nového mostu letos. Teď je ale jasné, že to tak nebude. Komplikace je totiž silnice, která pod mostem vede. Je to úsek Hlinsko - Dřeveš, který byl před čtyřmi lety opravený za evropské peníze, a stálo to 92 milionů korun.

Jenže stále trvá takzvaná udržitelnost projektu, to znamená, že by se do stavby nemělo zasahovat, jinak by mohla hrozit ztráta části dotace. Železničáři tedy připravili takové řešení, aby se s vozovkou nehýbalo.

Nový most tak nebude ani letos, ani příští rok. Podle vyjádření Správy železniční dopravní cesty je stavba v plánu v roce 2021. Most bude mít úplně novou nosnou konstrukci, která bude nižší a tím se zvětší průjezdný prostor. Takže by pak potíže s uvízlými kamiony měly skončit. Cena se odhaduje na 42 milionů korun.

Spustit audio

Související