Značení na dálnici D11

20. září 2010

V černou můru se může pro řidiče změnit průjezd Hradcem Králové pokud se řídí směrovými cedulemi u cest. Týká se to především těch, kteří jedou přes krajské město z Moravy a směřují dál na pražskou dálnici D11. Značení zatím vůbec nekoresponduje s faktem, že dálnice už dávno nekončí u Poděbrad a že nejednoduší cesta vede po hradubické silnici přes kruhovou křižovatku u Opatovic nad Labem. Značení se ale do konce léta změní - o tak trochu zmatečném dopravním značení natáčel redaktor Jiří Fremuth.

První projekt trasy dálnice z Prahy přes Hradec Králové do Polska pochází už z konce třicátých let 20. století. Oproti dnešní trase měla tehdejší dálnice vést z Prahy mnohem jižněji a za Sadskou zase severně od staré silnice I/11. K zahájení výstavby prvního úseku dálnice D11 došlo nakonec až v roce 1978. Oproti předválečným projektům byla trasa dálnice výrazně změněna a upraveny byly pochopitelně i její parametry.
Nakonec musela být 19. prosince 2006 zprovozněna D11 (už v plném profilu) z Poděbrad pouze do Sedlic, protože zahájení výstavby na pouhých několika stovkách metrech bránil nevyřešený spor o zemědělský pozemek, jenž majitelka Havránková na protest proti aroganci úředníků prodala desítkám ekologů. Vyvlastňovací řízení je tak mnohem zdlouhavější než s jedním majitelem a stavba dálnice tak nemohla být zahájena na zhruba 2000 metrů dlouhé části mezi Vlčkovicemi a Hradcem Králové.

Spustit audio