Zpívat se špičáky není snadné a hrabě Krolock je alfaupír, říká Dušan Vitázek o roli v Plese upírů
Už dvacet let je oporou muzikálového souboru Městského divadla Brno. V Praze září v obnoveném muzikálu Ples upírů. Na premiéře předvedl strhující výkon.
Dušan Vitázek se narodil v Trenčíně, v Brně vystudoval JAMU. „Jezdil jsem na tábory k Jindřichovu Hradci a vracel jsem se přes Brno. Kamarádi mi už tehdy říkali, že v Brně je nějaká muzikálová škola, že to by bylo pro mě. Po vojně jsem si na to vzpomněl, podal přihlášku a vzali mě,“ vypráví, jak se dostal do Brna.
Předtím se učil zpívat i operně. „Zalekl jsem se toho omezení. Mantinely v opeře jsou hodně úzké, nemůžete pak jen tak vystoupit někde na akci s kytarou a hulákat, protože ten hlas by se mohl poničit. Na muzikálu mě bavilo i to, že se dělá víc věcí dohromady: hraje, zpívá, tančí, ale třeba jsem se naučil taky šermovat.“
Ceny Thálie
První Cenu Thálie získal v pouhých 24 letech za muzikál Hair v roce 2004. Totéž se mu podařilo o osm let později za dvojroli v představení Jekyll & Hyde, které uvedlo Městské divadlo Brno. „Myslím, že to se mnou nezamávalo, že to mám v sobě srovnané. Vážím si toho, ale beru to tak, jak to je, protože tu cenu by si zasloužila spousta dalších.“
Praha ho natrvalo nikdy nezlákala ani po těchto oceněních, i když nabídky dostával. „Neměl jsem důvod odcházet z Brna. Měl jsem krásné role světových inscenací, jak činoherních, tak muzikálových. A taky jsem tam měl malé dcery a logisticky ani duševně mi to vůbec nezapadalo.“
Alfaupír hrabě Krolock
Role bere, jak přicházejí. Na roli hraběte Krolocka v muzikálu Ples upírů musel projít konkurzem. „Kamarádi mě předhodili doktoru Janečkovi, a pak jsem se předhodil i sám. Doba pokročila, holky jsou větší, takže si občas odskočím do Prahy.“
Muzikálu dominují nádherné kostýmy, hrabě Krolock oplývá i obrovskými drápy a zuby. „Je to ten nejstrašnější upír, říkám mu alfaupír. S těma zubama se ale zpívá úplně na nic. Člověku tečou sliny, chce se vám šišlat. Naštěstí to nemáme u všech písní. Jen když jdou tesáky do akce. Ale tu roli si absolutně užívám. Psychicky si odpočinu, fyzicky je to náročný. A zejména před premiérou to bylo na krev. Pan Janeček nás drtil, aby to bylo perfektní.“
Na brněnské scéně ho můžete vidět jako Sira Lancelota ve Spamalotu nebo jako krále Davida v pohádkovém muzikálu Pohádka o živé vodě. Už brzy se navíc představí v očekávané novince Winton, kde ztvární šéfa Nicholase Wintona. „Není to záporák, ale má jiné hodnoty.“ Poprvé se na jevišti setká také se svými dcerami.
Jaké to je zkoušet s vlastními dětmi? Snil i o jiné kariéře? Kolik času stráví v maskérně, než se z něj stane hrabě Krolock a jak vzniká efekt stříkání krve? Chystá další autorské album? Poslechněte si v pořadu Alex a host.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.