Na bicí se může naučit každý, kdo dokáže dupat do rytmu, říká bubeník a učitel hudby Jan Nikendey

6. září 2023

Hraje v několika kapelách a hrát na bicí nástroje učí i další generaci. Hostem Zdeňka Kupky v Setkání u mikrofonu byl bubeník Jan Nikendey zvaný Nikáč.

Čtěte také

„Aktuálně hraju s kapelou Superhero Killers, to je taková moje domovská kapela. Hraje přejaté písničky z funkového, soulového odvětví. Potom hraju s Martinou Pártlovou v doprovodné kapele, a, jak to tak bubeníci mají, také hostuju v různých jiných projektech, namátkou třeba AppenDixie z Prahy nebo třeba JaSBand,“ přiblížil Jan Nikendey, kde všude ho můžou lidé slyšet.

Kromě toho také hru na bicí nástroje vyučuje na Základní umělecké škole v Jablonci nad Nisou. Zdeněk Kupka se ho proto ptal, na kolik je při učení se bubnovat důležitá píle, a na kolik talent.

„Myslím si, že to jde ruku v ruce. Talent, to jsem slyšel takovou teorii, že je to takový zvláštní myšlenkový proces, který ti umožní dělat něco, co ostatním přijde nudné, tak to dělat neustále dokola. Zároveň si myslím, že bez toho drilu, bez toho intenzivního dělání té věci, se to člověk nenaučí,“ odpověděl Jan Nikendey.

Co ale podle něj případný adept na bubeníka mít musí, je smysl pro rytmus. „Myslím si, že většina lidí, kteří rozeznají rozdíl mezi oznamovací a tázací větou, má jistý potenciál být muzikanty, protože rozeznají melodii. A stejně tak každý, kdo si dokáže dupat na nějaké zábavě do rytmu, tak má rytmus, a když to bude patřičně rozvíjet, tak to může dotáhnout na nějakou úroveň,“ zamyslel se hudebník.

Jak se Jan Nikendey k bubnování vlastně dostal? Proč se neživí architekturou, kterou vystudoval? Má mezi svými žáky na jablonecké ZUŠ i dívky? Poslechněte si záznam pořadu.

autoři: Zdeněk Kupka , reČRoL
Spustit audio

Související