Nelíbí se vám dovolená? Situaci řešte hned, radí vedoucí poradny dTestu Jana Marková

26. srpen 2022

Vyrazíte na dovolenou, ale není všechno tak, jak slibovala cestovní kancelář. Nebyli jste spokojeni třeba s ubytováním. Co dělat, poradí vedoucí poradny dTestu Jana Marková. Je rozdíl, jestli zájezd zaplatíme u cestovní agentury nebo u cestovní kanceláře? Jak řešit, když místo dovolené onemocníme?

V hotelu byla plíseň, vypadal jako ubytovna, přiblížil svůj zážitek posluchač, který vše nafotil a poslal cestovní kanceláři. Den čekali na výměnu hotelu, museli doplatit plnou penzi, podruhé pobytovou taxu a sami se taxíkem přemístit. Jak to řešit? „Je třeba sepsat reklamaci na to, co museli doplácet. Pak je možné žádat i nemajetkovou újmu v rámci ztráty radosti z dovolené. Pozor na poukazy, které cestovní kanceláře nabízí. Mají spoustu ALE. Třeba omezenou časovou platnost, nebo platí jen do určité sítě hotelů nebo destinace,“ varovala Jana Marková.

Zájezd může zrušit slepé střevo

Zájezd mohou ohrozit zdravotní důvody. Například dítě má slepé střevo, musí na operaci a v nemocnici je i s maminkou. „Je vhodné komunikovat s cestovní kanceláří. Ve smlouvách je většinou pojištění storna. Cestovky většinou chtějí doložit zprávu o hospitalizaci, někdy bývají účtovány storno poplatky. Je dobré projít smlouvu i pojistku. A pozor na výluky z pojištění.“

Jana Marková doporučuje jakýkoliv problém na dovolené řešit hned. „Zavolat delegáta, vytnout vady a trvat na jejich odstranění. Někdy se to dá vyřešit výměnou pokoje nebo přesunem do jiného hotelu. Když to nejede, je třeba sepsat reklamační protokol. Určitě pomáhají fotografie a videa.“

Spustit audio

Související