Evropský den tísňové linky 112. Rozhlasový přenos z operačního a informačního střediska záchranářů

11. únor 2025

Největší audioportál na českém internetu

Rozhlasový přenos z operačního a informačního střediska záchranářů | Foto: Tomáš Dražek, Český rozhlas

Rozhlasový přenos z operačního a informačního střediska záchranářů

Nejen záchranáři, ale i bezpečnostní složky a odborná veřejnost si každoročně 11. února připomínají Evropský den tísňové linky 112. Tento den slouží k připomenutí vzniku jednotného evropského čísla tísňového volání a k informování obyvatel o možnostech jeho využití v krizových situacích. 

Na 11. února 2025 proto připravil Český rozhlas Hradec Králové dopolední přímý přenos z operačního a informačního střediska HZS Královéhradeckého kraje.

Evropské číslo 112 umožňuje všem obyvatelům a návštěvníkům zemí EU v případě nouze bezplatně požádat o pomoc záchranné složky jako jsou hasiči, záchranná služba nebo policie.

Čtěte také

Evropský den tísňové linky 112 je příležitostí, jak se více seznámit s prací složek integrovaného záchranného systému. Mnohé z nich pořádají dny otevřených dveří, kde si zájemci mohou prohlédnout, jak funguje práce hasičů, záchranářů a dalších složek. Tento den je atraktivní nejen pro dospělé, ale i pro děti, které si mohou prohlédnout techniku a vybavení používané v krizových situacích.

V případě ohrožení života, zdraví nebo majetku, je klíčové, co nejrychleji informovat záchranné složky prostřednictvím tísňové linky 112. Toto jednotné číslo je k dispozici ve všech členských státech Evropské unie a je určeno pro nahlášení jakýchkoliv mimořádných událostí.

Při volání na tísňovou linku 112 je důležité, aby volající poskytli tyto důležité informace:

1. Co se stalo - popis události, její charakter a počet postižených osob.
2. Kde se událost stala - specifikujte přesnou lokalitu.
3. Kdy se událost stala - pokud událost stále probíhá, informujte o jejím aktuálním průběhu.
4. Vaše jméno a telefonní číslo - pro případ zpětného kontaktu.
5. Nikdy nezavěšujte jako první. Operátor může během hovoru potřebovat doplňující informace.

Související