Obal knížky nebo pivní etiketa. Grafika nám má odvykládat příběh ve dvou vteřinách, říká šéf grafického studia
David Geč se svým studiem získal titul za nejlepší design série etiket a zlatou medaili v celosvětové soutěži World Beer Awards za nejlepší design etikety. „Já bych ty soutěže bral trochu s rezervou,“ směje se šéf brněnského studia. „Umění je něco, co si člověk dělá svobodně. My jsme řemeslníci, kteří dělají komunikační design a grafiku pro lidi. Za účelem toho, abychom dokázali zatraktivnit produkty a služby,“ vysvětluje, jak vnímá grafický design a umění.
Související
-
Grafický design jako tvůrce české národní identity. A oboje jako téma nového cyklu ČT
Jak pomáhá nebo škodí grafický design naší národní identitě? Jak moc je důležitý? A které osobnosti ho u nás i v cizině proslavily?
-
Loga, knihy i výlohy. Práci grafických designerů vidíte na každém kroku
Asi vás to ani nenapadne, ale najdete je skoro všude. Nebo spíš to, co dělají. Grafičtí designéři si poradí s tiskovinami i digitálními médii.
-
S reklamou ve veřejném prostoru by se to nemělo přehánět, říká grafický designer Filip Blažek
Spoluautor námětu série Identita o českém grafickém designu považuje zpracování českých učebnic za katastrofální a české turistické značky za geniální.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.