Železniční trať ze Zlína do Vizovic už má pravomocné územní rozhodnutí. Tomu dosud bránilo odvolání obyvatel Želechovic

19. květen 2025 16:57

Největší audioportál na českém internetu

Vlakové nádraží Zlín střed | Foto: Petr Krygel, Český rozhlas

Mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda o plánovaném časovém harmonogramu prací na modernizaci železniční tratě Otrokovice – Vizovice

Rekonstrukce úseku železniční tratě mezi Zlínem a Vizovicemi má pravomocné územní rozhodnutí. Správa železnic pro tuto část už zažádala i o stavební povolení.

Čtěte také

Lidé ze Želechovic nad Dřevnicí zrušili odvolání proti lednovému rozhodnutí krajského úřadu o modernizaci úseku železniční tratě mezi Zlínem a Vizovicemi. Lidé v ní namítali mimo jiné to, že u trati budou před jejich domy vysoké protihlukové stěny a že se úroveň kolejí po jejich modernizaci zvýší.

Územní rozhodnutí o rekonstrukci je tak pravomocné a Správa železnic už také pro tento úsek zažádala o stavební povolení.

Kdy se tedy s modernizací bude moci začít a kdy by mělo být hotovo? Mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda v příspěvku uvádí plánovaný časový harmonogram prací na trati Otrokovice – Vizovice.

V čem modernizace trati z Otrokovic do Vizovic spočívá

Po modernizaci bude v úseku z Otrokovic do Zlína sloužit cestujícím elektrifikovaná dvoukolejná trať s trolejemi a maximální rychlost se v tomto úseku zvýší na 100 km/h. Současně Správa železnic zruší kvůli bezpečnosti dva přejezdy - ten první v Otrokovicích-Kvítkovicích nahradí tunel a místo úrovňového křížení ve Zlíně-Prštném vznikne silniční nadjezd.
Ze Zlína do Vizovic pak bude trať také elektrifikovaná, ale jednokolejná. Stanice Lípa nad Dřevnicí a Vizovice budou mít bezbariérově přístupná nástupiště, a přibude nadjezd v místě přejezdu ve Zlíně-Podvesné.
Plánovaná nová nádražní budova ve Zlíně bude součástí samostatné investice. Terminál bude tvořit nová výpravní budova, nové autobusové nádraží a ještě jedna stavba. Investorem těchto budov je firma Zdeňka Zemka Z-Group.

Mohlo by vás zajímat