Deset let uzavřená budova. Nádraží v Brandýse má zase ožít

Nádraží v Brandýse nad Orlicí

Současné nádraží v Brandýse nad Orlicí bude za pár let minulostí. Správa Železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž plánuje stanici kompletně zmodernizovat.

Momentálně je nádraží v Brandýse asi posledním nádražím „starého typu“, které na hlavním koridoru je. Pro představu: u koleje směrem na Pardubice je široký perón s lavičkami a odpadkovými koši. Jenomže ve směru na Ústí a Českou Třebovou je jen malý, ani ne metr široký ostrůvek mezi koridorovými kolejemi. Cestující navíc musí trať přecházet.

Budou tedy nová nástupiště i podchody, říká mluvčí SŽDC Pavel Tesař: „Dojde k celkovému posunu kolejiště směrem k Chocni. Tím vznikne místo pro vybudování nových vnějších nástupišť se zvýšenou nástupní hranou v úrovni podlahy moderních vlaků. Přístup na nástupiště bude zajištěn mimoúrovňově podchodem.“

Nádraží v Brandýse nad Orlicí

Stejně tak bude opravená i zastávka Bezpráví, která bude posunutá také o kus dál. Nově už nebude v oblouku ale na rovném úseku trati.

Měla by se zvýšit i bezpečnost provozu. V posledních měsících se několikrát stalo, že právě v Brandýse se porouchalo zabezpečovací zařízení, koridor kvůli tomu stál a vlaky nabíraly velká zpoždění. Úsek Choceň - Brandýs – Ústí přitom je jednou z nejvytíženějších tratí v celé republice.

„Zabezpečovací zařízení ve stanici Brandýs nad Orlicí pochází z roku 1988 a vzhledem k zatížení celé tratě je velmi exponované. Samozřejmě že některé typy nedávných poruch mohou souviset se stářím a celkovým stavem zařízení, hlavně jeho venkovních prvků a kabelizace,“ dodává Tesař.

Správa železniční dopravní cesty počítá s modernizací stanice Brandýs nad Orlicí na konci roku 2020, skončit by měla v roce 2022.