Řidiče mezi Chrudimí a Slatiňany přibrzdí ostrůvky a sedmdesátka

24. leden 2018 08:05

Složitě a pomalu se rodí dohoda o úpravě trasy z Chrudimi do Slatiňan. Za posledních deset let tam zemřelo při nehodách pět lidí. Ředitelství silnic a dálnic chce proto tento úsek nechat přestavět a donutit řidiče zpomalit. Jenže představy obou sousedních radnic a investora jsou trochu jiné.

Na rovném a rychlém úseku by měly být postavené vjezdové brány, na několika místech nové ostrůvky pro chodce, přechody od autobusových zastávek a také samostatné oddělené odbočovací pruhy na místech, kde se sjíždí do průmyslových areálů nebo do zahrádkářské kolonie.

Zásadní a nejcitelnější změnou by ale měla být úprava povolené rychlosti, mezi oběma městy by se místo devadesátkou mělo jezdit maximálně sedmdesát kilometrů v hodině.

Sedmdesátka na výpadovce mezi Chrudimí a Slatiňany letos platit nezačne

Opatovice nad Labem - stará trasa I/37

Řidiči mezi Chrudimí a Slatiňany zatím pomaleji jezdit nebudou. Obě sousední města se snaží prosadit snížení povolené rychlosti na 70 km v hodině. Hlavní důvod, proč se města pustila do vyjednávání s Ředitelstvím silnic a dálnic, je bezpečnost.

Chrudimská radnice ohledně chystaného snížení rychlosti není jednotná, sedmdesátka vadí místostarostovi Romanu Málkovi (Koalice pro Chrudim). Podle něj značka bezohledné řidiče nezpomalí. Starosta Chrudimi Petr Řezníček z SNK-ED zase upozorňuje na to, že není jasné, co udělá s provozem na tomto místě plánované dokončení obchvatu za Slatiňany, část dopravy by se mohla přelít právě tam.

Slatiňanská radnice se změnami souhlasí, přeje si ale prodloužení veřejného osvětlení na příjezdu do města a také třeba změnu žárovek v lampách na typ, který už Slatiňany používají.

Příprava se táhne už čtvrtým rokem. Ředitelství silnic a dálnic chce stavět ještě letos, ale definitivní řešení úprav ještě projektanti hotové nemají.

autor: Josef Kopecký | zdroj: pokusný zdroj
Spustit audio