Stavba přestupního terminálu v Přelouči se prodraží. Důvodem je nestabilní opěrná zeď

8. prosinec 2017

Přelouč bude mít s výstavbou přestupního terminálu u vlakového nádraží další výdaje. Dělníci musí zajistit opěrnou zeď, která je ve svahu pod silnicí v Jaselské ulici. Podle radnice není zdivo v dobrém stavu a mohlo by se zřítit na budované parkoviště vedle nádražní budovy.

V havarijním stavu je asi 80 metrový úsek zdiva, které zpevňuje svah pod tamní silnicí u vlakového nádraží.  V souvislosti s výstavbou parkoviště pro nový přestupní terminál tam radnice na podzim nechala ve svahu vykácet náletové dřeviny a větší stromy a to opěrné zdi moc neprospělo, jak potvrdila starostka Irena Burešová z ODS.

Porušily se tím kořenové systémy, které ten svah do velké míry držely a letitá zeď z vršku svahu by tak mohla ujet dolů na budované parkoviště pro asi 70 aut. Jeho stavba je teď skoro ve finále a bude součástí právě nového přestupního terminálu, jak dodala starostka. 

Před nádražím v Přelouči začala razantní proměna

Před přeloučským nádražím vznikne i nová točna pro autobusy

Sen o lepším parkování u vlakového nádraží v Přelouči nabírá konkrétní obrysy. Dělníci právě zahajují přípravné práce na stavbě záchytného parkoviště pro nový přestupní terminál. Stavba jako celek má být hotová příští rok, řidičům ale dočasně zkomplikuje stání právě u železniční stanice.

 

Hned potom, co na tento problém upozornili stavbaři, radnice vyhlásila osmimilionovou zakázku na zajištění opěrné zdi. Město teď v prosinci vytvořilo komisi pro otvírání obálek. Starostka Burešová věří, že výběrovým řízením na dodavatele se cenu podaří snížit a oprava zdi a její zabezpečení před zřícením by měla začít v březnu. Bezprostřední riziko sesuvu ale podle ní aktuálně není velké.         

Předpokládá se, že práce by měly být do dvou měsíců hotové, tedy ještě před termínem dokončení samotného přestupního terminálu. Ten má být hotový v létě a stát má asi 17 milionů korun, část nákladů pokryje evropská dotace. Chátrající opěrná zeď navíc s prostorem před vlakovým nádražím bezprostředně nesousedí, dělníci by tak měli mít volnou ruku.          

autor: Ondřej Wolf
Spustit audio