Václav Souček: Angažovanost financí
Deset portrétů v tomto týdnu zveřejnil denní tisk, spolu s deseti pohledy do účetnictví, a to pod titulkem „Kdo si kupuje vliv“. Číst noviny je k užitku, údaje a argumenty tištěných novin musí být - oproti bulváru a pustině blogů - vyfutrovány pro eventuální možné žaloby.
Znovu uvádět jména a částky příspěvků politickým stranám není nutné, politická angažovanost prostřednictvím darovaných financí je dostatečně důrazná, jakož i transparentní. Méně zřetelné už je působení sponzorských pozorností zpětné; očekávání se veřejnosti netýká, politická podpora bývá nezřetelná, finální profit stěží prokazatelný.
Energie vložených financí se ovšem neztrácí; rozloží se na jiné prvky, a buď prospívá, nebo škodí dál.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka