Lávka na pardubickém nádraží by měla být otevřena příští rok v květnu
Součástí modernizace železničního uzlu Pardubice za víc než sedm miliard korun je i stavba lávky na sídliště Dukla. O mostu pro pěší se mluví už desítky let. Teprve až teď se ale povedlo některý z návrhů dotáhnout do konce. Přestože jednotlivé části lávky postupně přibývají, hotová ještě několik měsíců nebude.
„Lávka má zhruba 290 metrů i se schodišti,“ říká Radomil Novák ze Správy železnic a dodává, co brání osazení dalších částí: „V současné době tady máme provozní jízdní cestu a máme zde zapnutou trakci. Až začneme rekonstruovat třetí nástupiště, tak vypneme trakci nad tzv. sudou skupinou a můžeme naházet další díly lávky.“
Laicky řečeno je kvůli usazování jednotlivých dílů lávky potřeba vypnout proud v trolejích. Zároveň ale musí být zachovaný provoz ve stanici, takže není možné vypnout všechno najednou.
Z pátého nástupiště se na lávku nedostanete
Lávka bude začínat na nedávno otevřeném autobusovém terminálu B, přístupná bude ze čtyř původních nástupišť a končit bude na Dukle v ulici K Vápence. Výhled z lávky na nádraží i na druhou stranu směrem na Paramo bude zachovaný. Jednotlivá „okna“ ale budou kvůli bezpečnosti pokrytá silným ocelovým pletivem. Vyklonit se z lávky tedy nebude možné.
Redaktor Josef Ženatý spolu s Radomilem Novákem se dostali na lávku ze čtvrtého nástupiště po zatím stojících eskalátorech. „Eskalátory budou na všech nástupištích kromě pátého nástupiště. Eskalátory budou sloužit v případě nefunkčnosti jako klasické schody. Jinak jsou zde výtahy,“ dodal Novák. Rodiče s kočárky a imobilní lidé budou tedy moci využívat výtahy, které jsou na každém nástupišti i na začátku a konci lávky.
„Lávka bude otevřená nonstop, protože bude sloužit pro průchod i pro občany Pardubic, kteří pouze potřebují přejít koleje,“ dodává Novák.
Do konce letošního roku by měla být lávka kompletně posazená na pilíře, pak bude následovat dokončování instalace eskalátorů, výtahů a podobně. V provozu by pak lávka měla být od května příštího roku.
Související
-
Pardubické nádraží bude modernější. V provozu budou dvě nová nástupiště
Správa železnic v sobotu uvede na hlavním nádraží v Pardubicích do provozu opravené čtvrté a nové páté nástupiště. Uzavře naopak třetí, které rekonstrukce teprve čeká.
-
Terminál B u pardubického vlakového nádraží je hotový. První autobusy tam zastaví v neděli
Skoro 15 měsíců trvala stavba terminálu B pro linkové autobusy u pardubického vlakového nádraží. Musel mu ustoupit i bytový dům, jehož demolicí práce začaly.
-
Krychlič, pardubický perník, básně, hokej. Před hlavním nádražím v Pardubicích je Poesiomat
Pardubice mají Poesiomat. Jde o veřejně přístupný přehrávač poezie i hudby místních umělců. A nejen to, v nabídce jsou i zvukové záznamy Velké pardubické nebo Zlaté přilby.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Kdo bude bránit Česko? Armádě chybí vojáci, v případě války by se jí ale přihlásil každý pátý člověk
-
ANO bude hledat Babišova nástupce. Bez šéfa ale bude hnutí poloviční, bude-li vůbec existovat, míní Šídlo
-
Fotbalová reprezentace zvládla i druhý zápas kvalifikace mistrovství světa, Gibraltar porazila 4:0
-
Angyalossy: Neustálé úpravy zákona o platech ústavních činitelů snižují prestiž justice