Nejdelší železniční tunel by uveden do provozu

9. září 2004

1101 metr měří nejdelší dvoukolejný železniční tunel v Česku. Železničáři ho včera uvedli do provozu u Krasíkova na Orlickoústecku. Stavba trvala bezmála deset měsíců a náklady se vyšplhaly na zhruba 800 milionů korun. Tunel je součástí modernizace železničního koridoru mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě. Unikátní projekt nám blíže popsala vedoucí kanceláře generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Anna Nováková.

"Tunel je zajímavý tím, že byl ražen novou rakouskou razící metodou a bernění, které následovalo bylo do pojízdného bernění vyrobeného v Rakousku. Ražba probíhala v poměrně krátkém čase, za deset měsíců byla vyražena celá kalota a jádro tunelu. Tunel odpovídá tunelu evropským bezpečnostním přísným předpisů."

Stavba
autor: Aleš Kouba