Nejdelší železniční tunel by uveden do provozu
1101 metr měří nejdelší dvoukolejný železniční tunel v Česku. Železničáři ho včera uvedli do provozu u Krasíkova na Orlickoústecku. Stavba trvala bezmála deset měsíců a náklady se vyšplhaly na zhruba 800 milionů korun. Tunel je součástí modernizace železničního koridoru mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě. Unikátní projekt nám blíže popsala vedoucí kanceláře generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Anna Nováková.
"Tunel je zajímavý tím, že byl ražen novou rakouskou razící metodou a bernění, které následovalo bylo do pojízdného bernění vyrobeného v Rakousku. Ražba probíhala v poměrně krátkém čase, za deset měsíců byla vyražena celá kalota a jádro tunelu. Tunel odpovídá tunelu evropským bezpečnostním přísným předpisů."
Nejposlouchanější
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V neděli hrozí v Česku silné bouřky a přívalové deště. Padat mají dvoucentimetrové kroupy
-
,Odeberu jí občanství,‘ reagoval Trump na komičku O'Donnell. Kritizovala postup vlády při povodních
-
V modelu STEM klesla podpora Spolu. Hnutí STAN předběhlo SPD, Motoristé jsou pod 5 procenty
-
ONLINE: Ukrajinská tajná služba zabila ruské agenty. Podezírá je ze smrti plukovníka SBU