Pardubická radnice se pokouší zlepšit průjezdnost města, nechala přeprogramovat semafory u nádraží

5. prosinec 2017 14:55

Semafory u pardubického nádraží začaly fungovat v jiné frekvenci. Radnice je nechala přeprogramovat, aby se zmírnily kolony a zvýšila plynulost provozu. 

Jenže hned první den, tedy minulý pátek, nastal kolaps. Hlavně řidiče, kteří si zvykli jezdit přes Polabiny ulicí Kapitána Bartoše, změna překvapila.

Frekvence na semaforech se měnila v pátek a v ten okamžik vznikla u pardubického nádraží velká zácpa, hromadná doprava měla půlhodinová zpoždění.

„Chtěl bych to popsat od začátku. Všichni jsme vnímali to, že vstup do města ve směru od Parama nebyl komfortní a vozidla stála v různých směrech různě daleko. Na to jsme museli reagovat, došlo v minulém týdnu ze čtvrtka na pátek k přeprogramování signalizačních plánů a to tak, že se přidal čas na vstupu do města na úkor času od Kpt. Bartoše,“ vysvětluje vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa.

Řidiči si zvykli projíždět přes Polabiny, aby nečekali dlouho na trase od Parama. Podle Bakajsy to byl důsledek pátečního kolapsu a v pondělí byla už doprava plynulá.  

Hromadná doprava často nabírá zpoždění, provoz v Pardubicích denně kolabuje

Trolejbus Solaris

Není snad den, aby se doprava v Pardubicích na nějakém místě nezablokovala. Problémy s tím má i dopravní podnik.

Přeprogramování semaforů dopravní situaci v Pardubicích ale zcela nevyřeší, jak potvrzuje Vladimír Bakajsa: „Určitě ji to nevyřeší na sto procent, protože v tomto úseku dnes projíždí jak těžká kamionová doprava, tak osobní. Ale určitým způsobem to pomůže vyřešit plynulost dopravy. Dali jsme si týden na vyzkoušení a po týdnu s firmou, která tu technologii zavádí, to budeme vyhodnocovat a uvidíme, co bude dál.“

Inteligentní dopravní systém, který by dopravě v Pardubicích mohl pomoci, je zatím v testování. „Je před spuštěním výběrového řízení na řízení křižovatek, určitým způsobem to taky pomůže, ale do doby, než budeme mít vyřešený vnější systém a kamionovou dopravu, nebude tento systém stoprocentní,“ ukončuje vedoucí odboru dopravy magistrátu Pardubic.

Podobný názor na inteligentní řízení dopravy v Pardubicích má i ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán. Provozu to podle něj pomůže, ale zácpy nevyřeší. „Je otázka, jestli je to všespásná věc, ono se to říká jako zaklínadlo, že by to vyřešilo dopravu v Pardubicích. Významně jí to pomůže, ale dokud nebudou obchvaty, tak řešení pro tu situaci nenajdeme jen tím, že budou inteligentní semafory.“

Zavedení inteligentního dopravního systému může trvat ještě rok a půl.

Spustit audio