Parkovací věž pro 116 kol budují v Moravské Třebové. Zbytečné, zní z opozice

Automatická úschovna jízdních kol - královéhradecký Biketower
Automatická úschovna jízdních kol - královéhradecký Biketower

V Moravské Třebové staví nový dopravní terminál, jeho součástí bude i cyklověž. Někteří lidé tvrdí, že je to zbytečné, protože by stačila menší úschovna.

Kolem vlakového nádraží mizí v těchto dnech staré zchátralé budovy, na jejich místě dělníci postaví parkoviště a taky parkovací věž pro jízdní kola. A právě o její potřebě se ve městě hodně diskutuje.

Ve městě je sice hodně cyklistů, ale k nádraží jich na kole moc nejezdí. Proto se někteří lidé pozastavují nad novou cyklověží pro úschovu 116 bicyklů.

Patří mezi ně i opoziční zastupitel za KDU ČSL Josef Jílek. „Pro potřeby města Moravské Třebové by stačila menší úschovna na kola, případně stojany. Ale stavba věže v blízkosti vlakového nádraží se mi zdá naprosto megalomanská a zbytečná.“

Vedení města s názorem opozičního zastupitele Jílka v podstatě souhlasí, ale radnice neměla možnost zajistit cyklověž menší, řekl místostarosta za ČSSD Václav Mačát. „Kapacita 116 kol je v současné době nadbytečná, nicméně nebylo možné cyklověž udělat v menším rozsahu, protože výrobce to nedodává. Jiné řešení než cyklověž také není možné, bylo to součástí žádosti o dotace a pokud bychom to nerealizovali, tak přijdeme o celou dotaci 20 milionů korun.“

Prázdná pardubická cyklověž láká cyklisty nižší cenou

Parkovací věž BIKETOWER u pardubického nádraží

Přestože jsou Pardubice doslova městem cyklistů, nová cyklověž u nádraží je prakticky prázdná. Radnice se teď rozhodla, že sníží poplatek za její užívání, pro majitele IN Karty Českých drah bude možná dokonce zadarmo.

Opoziční zastupitel Jílek si ale přesto stojí za tím, že jsou to zbytečně vyhozené peníze. „Když si zmapujeme současnou potřebu na nádraží, tak se tam v letním období objevuje zhruba 5 až 7 kol. V zimním období žádné, protože drtivá většina občanů na vlak chodí pěšky, nebo jezdí autem. Pochybuji, že by se turistický ruch v Moravské Třebové tak výrazně zvýšil, abychom potřebovali takovou stavbu.“

Vedení radnice si naopak myslí, že lidé cyklověž využívat budou, řekl místostarosta Mačát. „Zejména s rozšiřujícím se počtem elektrokol si dovedu představit, že budou jezdit do města turisté na elektrokolech, zaparkují si je v cyklověži a dál si město budou prohlížet pěšky. Je to vhodné místo, kam uskladnit kolo třeba na zimu.“

Nový dopravní terminál včetně cyklověže bude stát 25 milionů korun, práce by měly být hotové letos v září.