Prázdná pardubická cyklověž láká cyklisty nižší cenou

Parkovací věž BIKETOWER u pardubického nádraží

Přestože jsou Pardubice doslova městem cyklistů, nová cyklověž u nádraží je prakticky prázdná. Radnice se teď rozhodla, že sníží poplatek za její užívání, pro majitele IN Karty Českých drah bude možná dokonce zadarmo.

Ještě před opravou přednádraží byla situace taková, že kola nebylo kam dávat, stojany byly plné a navíc často docházelo ke krádežím. I proto město nechalo cyklověž postavit.

Jenže zároveň je hned vedle ní velké kryté stání se stojany pro 450 kol, plocha je osvětlená a hlavně, z několika míst ji sledují kamery městské policie, podle ředitele pardubického dopravního podniku Tomáše Pelikána tam zloději kol už nemají šanci. Takže motivace lidí využívat cyklověž není příliš velká.

Přestavba pardubického přednádraží začala

Kapacita věže je 118 kol, od července, kdy začala fungovat, ji v prvním měsíci využilo 100 cyklistů, v srpnu lidé uložili rekordních 470 kol, pak začal počet zase klesat a třeba v lednu tam bylo uschovaných 200 kol.

Parkování ve věži zlevní

Doteď je poplatek za užití cyklověže jeden z nejvyšších v republice, 10 korun za den.  V okolních městech včetně Hradce Králové je to pět korun. Na tuhle částku od 1. dubna sníží parkovné i Pardubice.

Jak navíc řekl primátor Martin Charvát (ANO), podařila se domluva s Českými drahami: „V případě, že cyklista bude mít IN Kartu v příslušném standartu, tak České dráhy by mu dokonce přispěly pětikorunu, takže ti uživatelé Českých drah by mohli mít užívání cyklověže zdarma.“ Tento záměr ale podle informací Českého rozhlasu Pardubice musí město s Českými drahami teprve vyjednat.

Pardubická cyklověž dnes začala fungovat, hotová ale byla už v polovině června

Parkovací věž BIKETOWER u pardubického nádraží

Když představitelé pardubické radnice před prázdninami s velkou slávou stříhali pásku po opravě přednádraží, upozorňovali také na novou moderní cyklověž pro bezpečné parkování kol. Jenže měsíc uplynul a věž byla až do dneška zavřená.

Ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán nevěří tomu, že snížení poplatku bude mít velký efekt: „Díky tomu, že v Pardubicích mají všichni dvě kola – jedno na ježdění do města a druhé na nějaké lepší ježdění – tak ta cyklověž vytížená není a je úplně jedno, jestli za to zaplatíte 5 nebo 10 korun. Když tam někdo přijede s kolem za 20 tisíc, tak tam i tu desetikorunu hodí bez problému.“

Na druhou stranu na jaře, kdy začnou lidé jezdit na kolech víc a třeba i na elektrokolech, pravděpodobnost, že je uskladní v cyklověži, bude určitě vyšší.