Plánovaný severojižní průtah Plzní povede Škodovkou

14. červen 2006

Plánovaný severojižní průtah Plzní od Karlových Varů na Klatovy povede zčásti stohektarovým areálem plzeňské Škodovky. Dohodlo se na tom vedení města z manažery Škody Holding. Připravovanou kontroverzní stavbu za dvě miliardy korun, kterou zaplatí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), má tento vstřícný verdikt podniku urychlit. Vedení poloviny stavby Škodovkou navíc omezí rozsah nutných demolic ve městě.

Plzeňský primátor Miroslav Kalous uvedl, že Škodovka tím nic nezíská, komunikace první třídy bude areálem pouze procházet. Současné silnice jí k obsloužení celého areálu plně postačují. Holding, který se na stavbě nebude finančně podílet, pouze požaduje, aby výstavba a provoz nové magistrály, která pomůže celém kraji, nenarušily vnitřní logistiku areálu. Primátor předpokládá začátek stavby nejdříve v letech 2009 až 2010.

stavba

Dvouproudá silnice ze sídliště Lochotín do městské části Bory povede škodováckým areálem pouze zhruba v délce dvou kilometrů. Podle technického náměstka primátora Stanislava Hajného se bude zřejmě muset jedna budova zbourat a další dvě přebudovat. Úpravou projdou tratě vlakové vlečky a průtah se propojí s Domažlickou ulicí.

Magistrála by vstoupila do Škodovky první branou v Tylově ulici. Ještě před ní, před křižovatkou Kotkovy a Skvrňanské ulice, se rozdvojí. Stavba s mimoúrovňovým křížením ukrojí část autobusového nádraží. Dva pruhy z jihu by vznikly v Korandově a v Kotkově ulici, kde má být stavbě obětováno několik domů. Škodovácký úsek by vyústil pátou branou v Borské ulici a poté by pokračoval ke kruhovému objezdu v Sukově ulici a dále na Klatovy.

Kolona aut

Kvůli odlehčení nejvíce přetížené Klatovské a částečně i Slovanské třídy, doporučila Plzni loňská studie SUDOP ještě stavbu čtyřproudého severozápadního obchvatu za průmyslovou zónou Borská pole. Okruh bude krajskou "dvojkovou" silnicí, která povede přes Borská pole, na Borskou, Vejprnickou ulici a Radčice až na Karlovarskou třídu. Bude ho platit kraj a město, které spoléhají hlavně na evropské fondy. Obě stavby jsou v územním plánu města i Plzeňského kraje.

autoři: ČTK , Směna ČRo Plzeň
Spustit audio