Zahloubení silnice v centru Pardubic už má odpůrce

26. říjen 2011

Proti zvažovanému svedení silnice před pardubickým divadlem pod zem se zvedají první kritické hlasy. Například sdružení Město na kole záměru vytýká to, že neřeší omezení automobilové dopravy v centru města a příliš jí ustupuje.

Radnice by teoreticky na zahloubení silnice mohla využít evropské dotace, které by zbyly, pokud by se neuskutečnila rozsáhlá úprava Tyršových sadů.

Město se tunelem v délce zhruba 100 metrů snaží vymístit auta z prostoru před Zelenou bránou a Východočeským divadlem. Znovu by tak vznikla přirozená pěší spojnice třídy Míru a historického centra. Místem denně projede kolem 12.000 vozidel.

Náklady na zahloubení odhadované na přibližně 100 milionů korun jsou podle sdružení Město na kole neúměrné výsledku. "Pokud je tato pěší vazba jediným důvodem pro tak nákladnou stavbu, pak je to investice značně nejistá," uvedla Eliška Vacková ze sdružení. Smysluplnější by podle ní bylo začít rekonstrukcí třídy Míru než zajišťováním jejího propojení s okolím. Dopravu také bude brzdit zúžení silnice ze čtyř do dvou pruhů v tunelu.

Podobný názor má také Jan Linhart ze sdružení Zelená pro Pardubicko. "Plánované krátké zahloubení nic neřeší. V podstatě jen smog a hluk přenese před divadlo, kde bude vycházet. V první řadě je potřeba postavit obchvat města a auta z centra vymístit," řekl Linhart. Upozorňuje také na vysokou hladinu podzemní vody, s níž by se stavitelé zřejmě museli potýkat.

Projektant dopravních staveb Petr Novotný, který některé varianty svedení dopravy pod zem zpracoval, myšlenku obhajuje. "Tunel je v zásadě dobré řešení," řekl.

Chcete zasílat novinky každý pracovní den na Váš email?
Zaregistrujte zdarma svoji emailovou adresu:
http://www.rozhlas.cz/pardubice/zpravodajstviemailem

autor: PAP | zdroj: ČTK
Spustit audio