Alkohol i rychlá elektrokola. Cyklisté na Chrudimsku bourají dvakrát víc než loni

19. září 2018 14:15

Chrudimští policisté si otestovali cyklisty. Zajímalo je, na čem jezdí a také, jestli se po cestě nestavili někde na pivo. Není to náhoda, počet dopravních nehod cyklistů totiž stoupá.

„Měla byste si doplnit povinnou výbavu na kole, přední a zadní odrazka, odrazky v kole chybí,“  říká cyklistce při kontrole Otakar Švec z Besipu.

Statistiky ale podle něj moc veselé nejsou. „Letos jsme opět zaznamenali velký nárůst nehodovosti cyklistů a chodců a jedna z oblastí jsou i cyklostezky. Proto se snažíme touhle volnou, preventivní formou, kdy to měříme a odměňujeme, ukázat, že ani tudy cesta s alkoholem nevede.

Dvakrát více nehod

A mluvčí chrudimské policie Jiří Tesař potvrzuje, že se situace zhoršila. Cyklisté na Chrudimsku bourali dvakrát častěji, než vloni. „Za letošní rok evidujeme na Chrudimsku celkem devatenáct dopravních nehod s účastí cyklisty, což je oproti loňskému roku o deset více. U chodců jsme letos zaevidovali devatenáct dopravních nehod, což je o sedm více, než v roce předešlém.

Jedno z rizikových míst jsou stezky, kde se potkávají chodci a cyklisti. A velkou roli hraje to, že se k sobě lidé chovají bezohledně, říká Otakar Švec.

„To největší nebezpečí na stezkách pro chodce a cyklisty je vzájemná neukázněnost, neohleduplnost. Ti lidé chodí s pejskama na dlouhém vodítku, nejsou osvětlení, nenesou reflexní prvky a z toho vzniká nejvíce nehod,“ hodnotí Švec.

„Splašená“ elektrokola

Další problém podle něj jsou v současné době některá elektrokola, která jsou vážným nebezpečím. Dá se totiž elektronicky ovlivnit rychlost a výkonnost. Cyklisté posilnění elektřinou jezdí bez přileb, třicetikilometrovou a vyšší rychlostí, i když by měli jet maximálně 25 km/h a další věc je netolerance vzájemná chodců a cyklistů.

Pokutové bločky tentokrát policisté nepotřebovali, stačila domluva.

Spustit audio

Související