Kdy to pojede? V neděli začne platit nový jízdní řád
Tuto neděli začnou jezdit vlaky podle nových jízdních řádů. V Pardubickém kraji bude největší změna na trati Pardubice - Havlíčkův Brod, kde začne platit úplně nový jízdní řád.
Pro cestující to bude znamenat víc spojů i rychlejší cestu. Na ostatních tratích jsou spíš už jen kosmetické úpravy.
Novinkou je to, že na trati Pardubice - Havlíčkův Brod budou jezdit vlaky každé dvě hodiny. Cestující ale stále budou muset přestupovat v Hlinsku v Čechách.
Pět kilometrů tmy. Nejdelší železniční tunel bude možná v Pardubickém kraji

Nejdelší železniční tunel v Česku byl otevřen v listopadu u Ejpovic na Plzeňsku. V našem kraji ale vznikl plán na jeden ještě delší a měl by zrychlit cestu na hlavním koridoru mezi Chocní a Ústím na Orlicí.
Časy spěšných vlaků jsou přitom nastaveny tak, že mají v Pardubicích krátké přestupní časy na vlaky railjet z nebo do Prahy a na expresy ze střední Moravy a na střední Moravu. Díky tomu tak bude možné např. z Chrudimi do Prahy cestovat zhruba za osmdesát minut.
V souvislosti s rozšiřováním nabídky spojení na této trati budou od neděle jezdit vlaky i v tzv. okrajových částech dne i týdne, např. pojede brzký ranní spoj z Pardubicka a Chrudimska do Havlíčkova Brodu, kam přijede na osmou hodinu. Všechny vlaky mají obvykle okolo patnáctiminutové návaznosti v Pardubicích - Rosicích nad Labem na vlaky do nebo z Hradce Králové.
Pět milionů kilometrů
V souvislosti se změnami na trati Pardubice – Havlíčkův Brod musely České dráhy upravit také jízdní řád vlaků zejména v úseku Žďárec u Skutče - Borová u Poličky, aby byly zajištěné návaznosti ve Žďárci. Odpoledne tak například dochází k posunu vlaků zpravidla o 1 hodinu později.
Ani na ostatních tratích nepojedou vlaky beze změny. Cestující musí počítat s tím, že v jízdním řádu mohou být drobné časové změny, takže před cestou je dobré ověřit na webových stránkách Českých drah dobu odjezdu spoje.
V Pardubickém kraji by regionální vlaky v příštím jízdním řádu měly ujet skoro pět milionů kilometrů, tedy přibližně stejně jako letos.
Více dopravců, jedna jízdenka
Další novinkou je, že všichni vlakoví dopravci budou mít na regionálních tratích v Pardubickém kraji stejné jízdé.
České dráhy i společnost Leo Express budou od příštího prosince vozit cestující v Pardubickém kraji za stejné jízdné. Hejtmanství chce následujících deset let zadat dopravní obslužnost, jak národnímu, tak soukromému dopravci. Leo Expres přitom zajistí spoje na dvou tratích na Orlickoústecku a Kralicku.
Mluvčí Emil Sedlařík potvrdil, že ve všech spojích bude platit tafir IREDO a po zavedení také národní tarif.
„Tím bude zajištěna síťovost a možnost cestování na jednu jízdenku i v případě přestupu na navazující vlaky jiných dopravců. Pokladny zřídíme dle požadavků Pardubického kraje v Letohradu, Jablonném nad Orlicí a v Králíkách. V dalších místech bude probíhat prodej přes partnerská prodejní místa.“
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: Domlouvání ukrajinské války? E-mail se odvolává na standardní smlouvu o pomoci raněným
-
,Trumpova politika nás sbližuje.’ Evropská unie pracuje na dohodě o volném obchodu s Indií
-
Místo trampolíny jen vlažné zotavování ekonomiky. Nechybí nám peníze, ale moc plánujeme, míní Hradil
-
V rodinné hrobce ve Skalné na Chebsku objevili archeologové mumii chlapce