Pardubický dopravní podnik mění trolejbusy, všechny budou nízkopodlažní
Dopravní podnik v Pardubicích koupil další nové trolejbusy. Bude jich celkem pět a nahradí nejstarší vozy, které jsou ve službě. Všechny trolejbusy v krajském městě tak budou nízkopodlažní.
S využitím evropských dotací koupil od plzeňské škodovky dalších pět moderních nízkopodlažních trolejbusů 32 Tr.
Dopravní podnik modernizoval vozový park i v loňském roce a nakoupil skoro 20 nových trolejbusů, včetně několika tzv. parciálních trolejbusů, které mají zabudované baterie a jsou tak schopné ujet omezenou vzdálenost i bez trolejí.
Nové pardubické trolejbusy dráty nepotřebují, umí jezdit na baterky
Trolejbusy bez trolejí začnou dnes jezdit po Pardubicích. Na první pohled vypadají skoro stejně, jako běžný trolejbus, ale když někde skončí trakční vedení, můžou tyto nové vozy jet bez zastavení dál. Budou čtyři a bez drátů se jimi budou moct lidé svézt na linkách 2, 12 a 27.
Letos na začátku ledna podepsal dopravní podnik smlouvu se Škodou Electric z Plzně, která dodá dalších pět vozidel za víc než 50 milionů korun. Pardubickými ulicemi tak bude jezdit víc než 60 trolejbusů, z toho přibližně třetina už je vybavená klimatizací.
Dva poslední vozy
Nákup nových trolejbusů bude znamenat, že po skoro třiceti letech přestanou po Pardubicích jezdit trolejbusy Škoda 14 Tr, které se vyráběly od začátku 80. do konce 90. let minulého století.
Dopravní podnik si ponechá dva, jak uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán. „V letošním roce trolejbusy 14 Tr doslouží a zůstanou nám jen dvě pracovní vozidla, která slouží pro odstraňování námrazy z trolejí.“
Až v Pardubicích vozy 14Tr doslouží, nejstaršími vozidly tak budou nízkopodlažní trolejbusy 21Tr, které mají za sebou kolem patnácti let služby a dopravní podnik je pozvolna už také vyřazuje.
Novými vozy by se měli cestující poprvé svézt letos na podzim. Podle zveřejněné smlouvy má plzeňská škodovka na dodání deset měsíců.
Cestující jejich nasazení poznají, protože nové trolejbusy budou vzhledově úplně jiné a kromě Opavy nikde jinde zatím nejezdí. Zajímavé také je, že zčásti jsou i tyto trolejbusy vyráběné v Pardubickém kraji. Na jejich výrobě se totiž kromě Škody Plzeň podílí i výrobce autobusů SOR z Českých Libchav na Orlickoústecku.
Související
-
Senioři jezdí v Pardubicích zdarma. Město za ně dluží dopravnímu podniku tři miliony
Rada města krátce před podzimními volbami schválila, že senioři budou jezdit v MHD prakticky zadarmo. Jenže město za ně dluží dopravnímu podniku tři miliony korun.
-
Po Pardubicích budou v létě jezdit nové klimatizované trolejbusy
V Pardubicích už jsou první čtyři nové trolejbusy vybavené klimatizací. Do května dorazí ještě dalších 11 vozů a pak hned začnou jezdit na linkách ve městě.
-
V MHD to občas zajiskří. Co vadí řidičům, a co cestujícím?
Vztah mezi řidičem a cestujícím v dopravním prostředku občas není bezkonfliktní. Máslo na hlavě mají jak řidiči MHD, tak cestující. A často i ostatní účastníci siln...
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Řidič najel do davu na vánočním trhu v Magdeburgu. Zabil dva lidi, zraněných jsou desítky
-
Vlček o Lex plyn: Energie jsou celospolečenské téma. Pojďme hledat podporu skrz politické spektrum
-
Slovensko žije v orwellovském světě. Fašisté nadávají liberálům do fašistů, tvrdí sociolog Vašečka
-
Na modelu PPP stát neušetří, říká ekonom o výstavbě dálnic. ‚Neřeší údržbu,‘ poukazuje konzultant