Přerušovaný půst jako moderní styl zdravého stravování. Do jeho tajů vás zasvětí Margit Slimáková

30. červenec 2022

Magazín o zdravém životním stylu. Poslouchejte Šarm:

  • 00:35 Jak tráví dovolenou Láďa Hruška a jeho letní rady
  • 03:50 V čem spočívá podstata tzv. přerušovaného půstu
  • 08:00 Je dobré zahrnout do jídelníčku macu peruánskou
  • 11:02  Jak si vybrat správné cvičení a sport na dovolenou
  • 14:18 Poradíme jak prát letní oblečení
  • 18:00 Tip na netradiční výstavu v Třebechovicích pod Orebem

Nadváha je prokletím mnoha lidí. Bere nám radost ze života a dost často se za své tělo i stydíme, především teď v létě. Takže pokud byste chtěli přeci jen ještě zhubnout, můžete vyzkoušet takzvaný přerušovaný půst.

Nikoliv nepřirozené hladovky, ale přerušovaný půst. Základem ale je, že všechna jídla jsou výživná, takže nehladovíme.
Margit Slimáková, specialistka na zdravotní prevenci a výživu

Při dlouhodobém stravování ve stylu přerušovaného půstu pomůžete celému organismu a budete se cítit vitálněji a lehčeji. Kila vám půjdou zaručeně dolů a uvidíte, jak tento způsob stravování perfektně funguje.

Čtěte také

Momentálně je přerušovaný půst jedním z nejpopulárnějších světových trendů v oblasti zdraví a fitness. Tak jsme se specialistky na zdravotní prevenci a výživu Margit Slimákové zeptali, proč je podle ní právě přerušovaný půst lepší než takzvané redukční diety.

„Je to otázka toho, jak hladovíme. Takové to dietování, nepřirozené omezování, redukční diety, pojídání dietních potravin, to se skutečně omezujeme. Ale naše tělo je poměrně chytré a po třech dnech, kdy my nepřirozeně snížíme energetický přísun a jíme dietní nesmysly, které nás moc nevyživí, tak tělo začne šetřit energetickým výdejem.“

Čtěte také

„To znamená, že daleko méně spotřebuje, nespálí tolik kalorií, kolik by mělo, a spaluje zhruba tolik, co přijímáme. Tedy jsme na tom, na čem jsme byli. A navíc k tomu jsme unavení, hladoví a neschopní. Po několika dnech to nevydržíme a začneme se přejídat.

„Takže na tyto redukční diety úplně zapomeňme. Já vždy říkám, že tohle nikdo nepotřebuje a tělu to neprospívá. A vidíme, že čím více diet podstupujeme, tím více řešíme nadváhu.

„Začněme jíst skutečné potraviny a tady je právě onen velmi zajímavý trend v přerušovaném půstu. To znamená, že nebudeme jíst neustále, což dnes často děláme, protože nejíme, ale stále pojídáme. Málokdo si uvědomí, že přitom se uvolňuje hormon inzulin a ten podporuje ukládání tuků v těle.

Čtěte také

„Když máme vyšší hladinu inzulinu v krvi, tak se nám nemohou spalovat tuky a proto přibíráme takzvaně ze vzduchu.

„Tedy omezme denní počet jídel. Všichni přirozeně hladovíme přes noc a pokud tohle prodloužíme, že někdy třeba i vynecháme snídani nebo večeři, budeme jíst pouze dvě jídla denně, tak snížíme hladinu inzulinu v krvi a tělo může efektivněji spalovat tuky.

„A přitom si nezvykne a energeticky nižší příjem, protože je to nárazové a zajímavé. Tohle je dnes jedna z metod, kdy se začíná řešit i cukrovka, nadváha, metabolický syndrom, prevence Alzheimerovy demence.

„Tudíž nikoliv nepřirozené hladovky, ale přerušovaný půst. Základem ale je, že ta zbylá jídla jsou výživná, postavená na bílkovinách a tucích, které nás zasytí. Takže nebudeme hladovět.

To vše a ještě mnohem víc v magazínu o životním stylu Šarm v sobotu po 18 a neděli po 11 hodině. Na setkání s vámi se těší Lada Klokočníková.

Spustit audio

Související