Rekonstrukce železniční tratě mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí

9. květen 2005

Objem finančních prostředků bude s největší pravděpodobností hrát velkou roli při rozhodování o náročné rekonstrukci železniční tratě mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí. Právě v tomto úseku se totiž počítá, mimo jiné i s tunelovou variantou. Pokračuje redaktor Jiří Flídr.

"Budou to nakonec pravděpodobně finance, které budou rozhodovat o konečné podobě tohoto úseku železniční tratě. Na jedné straně je snaha zvýšit rychlost vlaků až na 160 km/h díky zcela novému trasování. To počítá ve variantách i s několika tunely. Další možností v případě nedostatku financí je vedení tratě ve stávající podobě s rychlostí do 100km/h. Každé protahování rozhodnutí vyvolává již dnes nutnou rekonstrukci v úseku mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí, ta by ale v konečném případě mohla odsunout úvažovanou modernizaci."

železniční trať s přejezdem
autor: FLY
  • Krmítko
    Krmítko

Nejposlouchanější

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.