Rekonstrukce železniční tratě mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí
Objem finančních prostředků bude s největší pravděpodobností hrát velkou roli při rozhodování o náročné rekonstrukci železniční tratě mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí. Právě v tomto úseku se totiž počítá, mimo jiné i s tunelovou variantou. Pokračuje redaktor Jiří Flídr.
"Budou to nakonec pravděpodobně finance, které budou rozhodovat o konečné podobě tohoto úseku železniční tratě. Na jedné straně je snaha zvýšit rychlost vlaků až na 160 km/h díky zcela novému trasování. To počítá ve variantách i s několika tunely. Další možností v případě nedostatku financí je vedení tratě ve stávající podobě s rychlostí do 100km/h. Každé protahování rozhodnutí vyvolává již dnes nutnou rekonstrukci v úseku mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí, ta by ale v konečném případě mohla odsunout úvažovanou modernizaci."
Nejposlouchanější
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Černá stavba pro letní koncerty na Občanské plovárně. Nezákonná byla roky, měla se rozebrat už dávno
-
Obchod s mužskou zranitelností. Koučové ve světě manosféry slibují lásku i peníze, účtují si tisíce korun
-
V Rusku jsme se mýlili. Viděli jsme svět jinak než Putin, tvrdí znalec Kremlu Mark Galeotti
-
Chlapce v Opavě zasáhl blesk při fotbalovém tréninku. Záchranáři ho resuscitovali a stabilizovali