Smrt na taxisu bude mít dohru. Pořadatelé Velké pardubické sestaví kvůli bezpečnosti tým expertů

21. říjen 2020 14:07

Pořadatelé Velké pardubické ve středu oficiálně potvrdili úmysl sestavit expertní skupinu, která bude mít za úkol analyzovat bezpečnost dostihů na pardubickém závodišti. V souvislosti s tragickým pádem koně Sottoventa v průběhu letošního ročníku o tom už dřív mluvil ředitel pořádajícího Dostihového spolku Jaroslav Müller.

„Pro nás jako pro pořadatele je to opět otázka k zamyšlení. Budeme celou situaci analyzovat – nejen letošní ročník, ale rád bych se podíval třeba osm let zpátky, abychom viděli, jakým způsobem se dostihový sport vyvíjí,“ řekl mimo jiné Müller v rozhovoru.

Velký Taxisův příkop

Nejtěžší překážka dostihu je dlouhá 580 cm a vyžaduje po koni přibližně sedmimetrový skok. Původně byla délka ještě o 70 cm větší. Skok je těžký i pro jezdce, který nesmí koně nechat běžet příliš rychle ani pomalu, a "pomoci" mu ve skoku i při dopadu.

Teď na jeho slova došlo. Dostihový spolek sestaví během zimy skupinu odborníků, která se bude zabývat i obávaným Taxisovým příkopem, který letos stál život koně Sottoventa.

„Úkolem této skupiny složené z odborníků včetně specialistů na welfare (životní podmínky, pozn. red.) koní bude provedení odborné analýzy popisující průběh jednotlivých dostihů s ohledem na jejich vývoj v poslední dekádě,“ stojí v prohlášení.

Úpravy taxisu?

Výsledkem těchto jednání by měl být návrh respektující organizační a technické potřeby nutné k zajištění maximální bezpečnosti jezdců a koní.“

Poslední zásadní úprava Taxisova příkopu proběhla před závodem v roce 1993. Tehdy došlo k částečnému zasypání příkopu a úpravě doskokové hrany.

„Je zcela zřejmé, že na základě těchto úprav statisticky klesl počet fatálních zranění a provedené úpravy měly pozitivní dopad. Prioritou Dostihového spolku, a. s., je zajištění maximálně bezpečných a korektních podmínek pro dostihový provoz na pardubickém závodišti,“ uvedli pořadatelé.

autor: Vít Moravec | zdroj: iRozhlas

Související