Stavbaři na chrudimském obchvatu jsou v polovině, termíny se daří plnit

29. prosinec 2020 09:15

Skoro přesně před rokem se bagry zakously do pokračování klíčové trasy, která povede až za Slatiňany. A i když byl tento rok ve všech oblastech složitější, zatím to vypadá tak, že se stanovené termíny podaří dodržet.

Druhá část je pokračovaní od bodu na výpadovce na Vysoké Mýto přes Vlčnov, Orel, až za Slatiňany. Tam se obchvat napojí na silnici I/37, která vede dál na Vysočinu. Druhá etapa měří čtyři a půl kilometru, musí se dostat přes několik místních silnic a také železnici. Dokončení obchvatu bude jednodušší a levnější než to, co už je v provozu od roku 2015.

Úpravy kvůli letišti

Přesto i tahle stavba má svoje úskalí, jak řekl před časem vedoucí pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr. „Jsou tam docela jednoduché mosty, je tam most přes železnici, problém byl trošku s přistávací dráhou chrudimského letiště, protože tam je naváděcí paprsek, tak i kvůli tomu jsme museli trasu snížit tak, abychom ho nenarušovali.“

Stavba sice oficiálně začala skoro přesně před rokem, ale hlavní práce se rozeběhly na jaře. Bagry začaly odkrývat zeminu na místech, kudy silnice povede. O prázdninách se pak stavbaři soustředili na zakládání mostu přes silnici z Chrudimi do Vlčnova. A taky vrtali piloty pro pilíře mostu přes železnici, která vede ze Slatiňan na Chrast. Na mostech pokračovali až do konce roku a budou betonovat podjezd na konci úseku. Hotová je i část přemostění nad železnicí.

Zatím se daří plnit termíny, na stavbu má firma dva roky, celý úsek za víc než půl miliardy korun by měl být v provozu nejpozději příští rok v prosinci. Čerstvě teď platí pro řidiče částečná úleva - zase je otevřená silnice na Vlčnov, Orel a Chrast, která byla kvůli stavbě obchvatu neprůjezdná půl roku.

Spustit audio

Související