V Ústí nad Orlicí se otevírá nové nádraží. Naproti chátrající historické budově

16. listopad 2014

Přestavba železničního koridoru v Ústí nad Orlicí je u konce. V kontrastu historické výpravní budovy tam vyrostlo nové moderní nádraží, které se dnes o půlnoci otevře cestujícím.

Nová nádražní budova je zatím zavřená. Cestující od letošního března využívali náhradní železniční stanici Ústí nad Orlicí město.

Od dnešní půlnoci ale budou moci opět cestovat z hlavního nádraží, kdy už tam budou vlaky podle jízdního řádu normálně stavět.

Stavba nezahrnovala pouze odbavovací nádražní haly, ale vznikla tam i nová příjezdová silnice, podchod pro pěší a 120 parkovacích míst. Díky úpravám železniční trati teď budou vlaky jezdit až 160kilometrovou rychlostí a cestující získají pohodlnější přístup k nástupištím i k samotnému nádraží.

Smutný pohled se ovšem nabízí přímo naproti nové nádražní budově, kde chátrá historická výpravní budova, která tam stojí už od roku 1874. Ta sice demolici unikla, ale zatím není jasné, co s ní bude dál.

Nové nádraží nahradí památkově chráněnou stavbu, kterou České dráhy zakonzervovaly, protože pro ni nemají využití

Stavět se začalo v únoru 2013, celá stavba tedy trvala necelé dva roky. Investora, kterým je SŽDC, přišla na více než 1 miliardu korun.

V nové budově bude prodejna jízdenek, čekárna a sociální zařízení.

Další stavební práce budou pokračovat až do března příštího roku, ty se ale už provozu nádraží nedotknou.

autoři: mka , Zuzana Pecháčková
Spustit audio