Vařte s Katchabou. Jogurtové kostky bodnou nejen dětem

31. červenec 2018
Foodblogerka Karolína Katchaba Hrubešová

Že je možné projíst se ke štíhlosti, dokazuje foodblogerka přezdívaná Katchaba. Na sociálních sítích má čím dál větší ohlas a velký úspěch zaznamenala i na knižním trhu. V září pokřtí už svou druhou knihu.

„Knížka navazuje na tu předchozí a je v ní opět 130 receptů, tentokrát s vypočítanými výživovými hodnotami a chybět nebudou fotografie. Všechna jídla jsem osobně uvařila a vyzkoušela. Kniha Recepty na zhubnutí je zaměřena více na motivaci a psychiku. Zabývám se v ní problémy se sexuálním životem, kdy ženy mají kvůli nadměrné váze ostych, svléknout se před svým mužem. Rozebíráme i malou sebedůvěru a lásku v sebe. A v neposlední řadě se čtenář dozví vše o mikroživinách, o nichž píšu naučně populární formou, aby tomu každý rozuměl,“ líčí autorka Karolína Hrubešová. 

Zkuste vaření na lávových kamenech

Léto vybízí ke grilování a i to může být zdravé. Nezdravému připálení surovin i jejich nadměrnému vysušení zabrání lávový kámen, který navíc zvýrazní typickou chuť jídla připraveného na grilu.

Čtěte takéStop nezdravým dietám! K štíhlosti se můžete projíst

Kámen sopečného původu, ať už zahřívaný žárem ohně, plynovým hořákem, nebo elektrickou spirálou, se rozpálí a funguje podobně jako rošt nad rozžhaveným topeništěm. „ Je schopný odvést tuk z grilovaného pokrmu a snížit riziko vzniku škodlivých spálenin.“ Výhodou bývá i poměrně snadné čištění.

Osvěžující ledové jogurtové kostky

Potřebujeme:

  • 2 bílé řecké jogurty (280g)
  • odtučněnou zakysanou smetanu (100ml)
  • 100g borůvek a ½ banánu
  • stévii (sypké sladidlo)
  • ořechové máslo (může být kešu)
  • posyp - co máte rádi (autorka doporučuje pistácie a borůvky)

Postup:

Jogurty, smetanu a ovoce rozmixujeme a následně vyšleháme metličkou do hladkého krému. Můžeme přisladit stévií. Potom připravíme malý pekáč, který vysteleme pečícím papírem a nalijeme do něj jogurtovou směs. Povrch posypeme třeba pistáciemi, vysokoprocentní čokoládou a polijeme ořechovým máslem. Dáme na hodinu až dvě do mrazáku. Následně krájíme na kostky a podáváme.

Chuť burgeru může kromě zeleniny doladit třeba sýr

Burgery na lávových kamenech

Potřebujeme:

  • 500g hovězího mletého masa
  • 2 syrová vejce
  • sůl, pepř, kari (můžete přidat vaše oblíbené koření)
  • kozí sýr (nebo niva, feta)
  • plátek eidamu a plátek hrušky na zapečení

Postup:

Ze směsi vytvoříme malé burgery a kamennou desku potřeme olivovým olejem. Na rozpáleném povrchu z obou stran necháme placičky osmažit (zatáhnout). Na závěr dáme plátek eidamu (20 nebo 30 procent v sušině) a ozdobíme tenkým plátkem hrušky a krátce ještě zapečeme. Podáváme zeleninovou přílohu, nebo celozrnné pečivo.