Nevyjedete zledovatělý kopec popředu? Tak to zkuste pozadu. Radí zkušený instruktor

6. leden 2025

Nemůžete se dostat na horskou chalupu, která je v kopci a silnice je namrzlá? Instruktor autoškoly David Simon radí vyzkoušet do kopce couvání. Ale pozor, jen u některých typů aut.

„Mluvíme o autech, která mají přední část poháněnou přední nápravou a těžší motor. Kdysi měly škodovky stodvacítky motor vzadu, proto se náprava zatížila při zrychlení a proto se taky říkalo, do kopce přidejte. Stodvacítky to měly do kopce jednodušší,“ vysvětluje David Simon.

Horší sjízdnost, něžnější přístup k řízení

„Bezpečná vzdálenost, plynulá jízda, necukat volantem, včas si přibrzdit, pomalu spouštět spojku, dát tomu cit. Čím víc to klouže, tím něžněji řídit,“ to jsou základní rady Davida Simona.

Čtěte také

„Důležité je na namrzlé silnici využít celý pravý jízdní pruh. Ledové koleje jsou jen tam, kde se jezdí nejčastěji. Zajeďte si více doprava mimo vyjetou kolej. Brzděte motorem a v momentě, když se to rozjíždí, bych se nebál použít razantněji aktivní brzdy. AB systém funguje a aktivuje všechna čtyři kola,“ připomíná instruktor školy smyku na Autodromu Vysoké Mýto David Simon.

Poslouchejte za volantem řeč těla

Dnešní moderní auta mají spoustu elektronicky řízených pomocníků, ale řidič je ten, kdo udává, jak se bude program chovat. Vychází z toho, jak čte řidič vozovku. Proto je důležité zachovat klid, rozvážně manipulovat volantem, správně sedět a pozorně se dívat. „Kam jde zadek, tam točím,“ uzavírá s úsměvem David Simon.  

Spustit audio

Související